وقتی احمدی نژاد گلایه خاتمی را پیش هاشمی برد! «در اردبیل به دلیل عدم استقبالِ مردمی از خاتمی ناچار شدیم از مدارس و ادارات بیاوریم. … مردم پلاکاردهاى محدود نصب کرده بودند، ناچار شدیم توسط شهردارى، پلاکارد به نام‌هاى متفرقه درست کنیم».

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 15 مهر 1376

تا ساعت هشت و نیم صبح، چند روز خاطرات سال 1360 را خواندم و آماده چاپ کردم. دکتر [عبداالله] جاسبى، [رییس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد. از تضعیف دانشگاه آزاد اسلامى توسط دولت اظهار نگرانى کرد و از من خواست که در هفته‌ یک روز را به عنوان رئیس هیأت امنا، به دانشگاه اختصاص بدهم و دفترى در آنجا بگیرم و درسى هم بدهم. اجازه خواست که جواب سمپاشى های گروه هایی مثل تحکیم وحدت را به شیوه خودشان بدهد.
مصاحبه‌ای با انتشارات [روزنامه] ایران، براى کتاب سال و بعضى نشریات دیگر داشتم. اخوى محمد آمد. مقدارى ویتامین ث و ای آورد. خواست که یک روز به [روستای] لالون برویم. ظهر فاطى و محسن آمدند. در مورد امور جارى و سیاسى صحبت شد. عصر آقاى [محمد] هویدا، سفیر سابق در بلژیک آمد. از کار در مرکز فرهنگى وزارت امور خارجه، به خاطر بى‌تحرکى خسته شده و خواستار کارى فعالتر است.
آقاى [محمود] احمدى نژاد، استاندار اردبیل آمد. گزارش وضع آنجا را داد و گفت، وزیر کشور به جاى او، آقاى [سیدمحمود] میرلوحی را به دولت پیشنهاد کرده است. گفت، در اردبیل استقبال خوبى از آقاى خاتمى، [رییس جمهور] نشده است. عده کمى در خیابانها بودند و در ورزشگاه، جمعیت کمى آمدند و ناچار شدیم از مدارس و ادارات بیاوریم تا آن را پرکنیم و چون مردم پلاکاردهاى محدود نصب کرده بودند، ناچار شدیم توسط شهردارى، پلاکارد به نام‌هاى متفرقه درست کنیم. گفت، به خواست وزارت کشور، خبرهاى غیرواقعى دادند. از بی حالی و بى‌تجربگى دفتر رئیس‌جمهور انتقاد داشت.

[آقای قربانعلی دری نجف آبادی]، وزیر اطلاعات آمد. در مورد آقاى [احمد] آذری قمی که اخیراً نامه اى به او نوشته و به رهبرى و وزارت اطلاعات اهانت کرده و گفته است، وزارت اطلاعات با ارعاب، مرجعیت رهبرى را تحمیل مى‌کند، در صورتى که ایشان مجتهد مطلق هم نیستند و نیز براى دادن خواسته آیت‌االله منتظرى در مورد استاد خودشان در ساواک و نیز درباره معاونت هایش مشورت کرد. از رشد نیروهاى مخالف نظام و تضعیف نفوذ و محبوبیت رهبرى اظهارنگرانى‌ کرد و نیز از ضعف دولت در انجام اقدامات مؤثر و به خصوص ضعف ستاد اقتصادى دولت و شروع رکود در اقتصاد کشور که به دنبال خود تورم را هم خواهد آورد. بر اى جلوگیرى از این پیشامدها، از من کمک خواست و از [آقای عبداالله نوری]، وزیر کشور، به خا طر عملکرد خطى و حذف نیروهاى غیر خط خودش انتقاد داشت.

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۱۶ مهر، ۱۳۹۹ ۲:۴۰ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *