چه کسی حامد زمانی را ممنوع الکار کرد؟

دیشب افتتاحیه جشنواره فیلم عمار برگزار شد و در بخش تقدیر از حامد زمانی، زمانی حرفهای ناگفته مهمی از روزهای غیبت اش از صحنه اجرا بیان کرد.
به گزارش خاطره نگاری، زمانی پیش از برگزاری آیین بزرگداشت خود به روی سن آمد و در سخنانی گفت: اصلا لایق این برنامه‌ها نیستم. فکری هم نکردم که چه بگویم و گفتم هرچه در لحظه در دلم آمد را با شما در میان بگذارم. دو سه سالی است که کمتر مرا می‌بینید و این دلایل زیادی دارد.
این خواننده ادامه داد: می‌خواستم از درددل‌هایم از این چند سال و حرف و حدیث‌ها بگویم. شاید سوال خیلی از شماها هم باشد که چه کسانی در این دوسال فحشم دادند، طردم کردند و بایکوتم کردند و… اما به خودم آمدم و دیدم همه این اتفاقات و دردها هرچه باشد، پیش یک لبخند و کامنت محبت‌آمیز شما، ‌ همه نابود می‌شود.
زمانی افزود: دوسه ماه پیش یک سری مشکلات پیش آمد که فکر نمی‌کردم به این زودی بتوانم دوباره شما را ببینم. اما جنس بچه‌های عمار برای من واقعا متفاوت از بقیه است و هر کس با این بچه‌ها مراوده داشته و طعم آن را چشیده می‌داند که از جنس رفاقت و معرفت هستند. از تک‌تک شما ممنونم برای این سال‌ها؛ نه لایق تجلیل هستم و نه اهل تعارف. امروز روز تجلیل از همه شما، از پدرومادرم و همه کسانی است که به خاطر آن‌ها تا به امروز خوانده‌ام.
وی افزود: آنچه حس می‌کنم این روزها می‌خواهند از ما بگیرند، اعتماد به نفس است. چه خودی چه ناخودی دارند این اعتماد را از ما می‌گیرند. بچه‌های هنرمند بسیاری امروز هستند اما خیلی از مراکز فرهنگی حتی حزب‌اللهی‌ها هم به سمت چهره‌ها و سلبریتی‌ها می‌روند و این بچه‌ها دیده نمی‌شوند. در تمام این سال‌ها ما بودیم و نگاه‌ها به سمت دیگری بود. این اعتماد به نفس ما را می‌کشد.
زمانی گفت: متأسفانه با بچه‌های حزب‌اللهی، انقلابی و متعهد در میدان هنر اینگونه برخورد می‌شود. می‌گویند فعلاً که حامد زمانی هست، جایی هم نمی‌رود، برویم سراغ دیگری! اگر مقاومت نکنیم در قبال این برخوردها کم‌کم خز می‌شویم و از چشم‌ها می‌افتیم. ضربه‌ای که خودمان به خودمان می‌زنیم بسیار سنگین است. من به لحاظ سنی شاید کوچک‌تر از خیلی از شماها باشم اما تجربه‌های سختی را پشت سرگذاشته‌ام.
وی ادامه داد: کار رسانه این است که از پدر من که صرفا یک بازنشسته فرهنگی، وزیر و شهید و اسیر بسازند تا بگویند فلانی آقازاده است؛ این کار رسانه است. همه از این مرحله عبور خواهید کرد. باید بتازیم به این سیستم و بگوییم ما هستیم و چیزی از کسی کم نداریم. فکر نمی‌کنم موسیقی من به لحاظ فرمی چیزی از کار دیگران کم داشته باشد و حتما این اعتماد به نفس را دارم.
این خواننده با اشاره به دشواری‌ها و بی‌مهری‌هایی که در چند سال اخیر پشت‌سر گذاشته بود، ادامه داد: کار به جایی رسید که یکی از مسئولان اتفاقا حزب‌اللهی، در یکی از ارگان‌های نظامی و امنیتی به همه نامه نوشت که با حامد زمانی کار نکنید و او را بایکوت کنید! این برایم بسیار سخت بود؛ دو سه سال این اتفاق طول کشید و دلیل غیبت من در این دو سه سال همین بود. لازم نیست بیش از این ماجراها را باز کنم اما فقط می‌خواهم به شما بگویم که نترسید از این برچسب‌ها. هویت انقلابی ما یک هویت اصیل و باکلاس است و به آن افتخار می‌کنیم. همین هویت نشان می‌دهد که چه کسی رفتنی است و چه کسی ماندنی!

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۱۰ دی، ۱۳۹۷ ۸:۱۹ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *