چگونه در بیست ساعت هر چیزی را یاد بگیریم؟

اگر به شما بگوییم که هر چیزی را می‌توانید در بیست ساعت یاد بگیرید چه می‌کنید؟ بیست ساعت، یعنی «تمرین به مدت یک ماه و هر روز ۴۵ دقیقه». به نظرتان این برای یادگیری زمان زیادی است؟ شاید فکرتان پیش ریاضیات و فیزیک و فرمول‌های سخت برود و بگویید: «مگه میشه آخه! هرچیزی رو توی بیست ساعت میشه یاد گرفت؟»

البته که منظور ما یادگیری کامل چیزی مثل زبان آلمانی طبیعتاً نیاز به ساعات زیادی تمرین و تلاش دارد؛ اما بسیاری از چیز‌ها را می‌شود تنها در بیست ساعت یاد گرفت. موسیقی، رقص، یک نوع ورزش مثل پارکور، گفتنِ اخبار، یک مهارت ارتباطی تازه، یک مهارت فنی جدید و خلاصه خیلی چیز‌های دیگر را می‌توانید در ۲۰ ساعت یاد بگیرید؛ بنابراین بیست ساعت اول یادگیری هر چیز، بسیار حیاتی است؛ اما چرا بیست ساعت اولیه این‌قدر مهم است؟

یاد گرفتن «هرچیزی» تنها در ۲۰ ساعت؟!

دکتر جاش کافمن که در زمینه «یادگیری در ۲۰ ساعت» تحقیق کرده، بر اساس اطلاعات دقیق خود، به این نتیجه رسیده که برخی از متفکران و دانشمندان بزرگ از جمله بنجامین فرانکلین هم از این روش استفاده می‌کرده‌اند.

یک یافته مشهور نشان می‌دهد که برای یادگیری و «کارشناس شدن» در هر چیزی، نیاز به ۱۰ هزار ساعت تمرین مداوم داریم؛ یعنی شما با ده هزار ساعت تمرین می‌توانید در هرچیزی به معنای واقعی کلمه، «استاد» شوید؛ اما مهم‌ترین بخش این ده هزار ساعت، «همان بیست ساعت اولیه» است.

وقتی مغز ما محرکی جدید دریافت می‌کند در یک «موقعیت پذیرنده» قرار می‌گیرد. این موقعیت پذیرنده بیست ساعت طول می‌کشد و بعد از این بیست ساعت، فرایند یادگیری کندتر می‌شود.

مثل وقتی که چیزی جدید می‌خریم و در ساعات و روز‌های اولیه حسابی اشتیاقش را داریم؛ اما در روز‌های بعد، اشتیاقمان کمتر می‌شود.

یادگیری در ۲۰ ساعت می‌تواند فراگرفتن یک زبان باشد، یک مهارت مثل کنترل خشم باشد، یک ساز مثل ویولن باشد و یا حتی درک مفاهیم اولیه فیزیک کوانتوم.

با خرید کتاب «چگونه در بیست ساعت هرچیزی را یاد بگیرید» که توسط پیام بهرام پور با کسب مجوز از نویسنده کتاب، به فارسی ترجمه شده، می‌توانید گامی بلند در جهت ارتقای مهارت یادگیری خود بردارید. جالب است بدانید یادگیری مهارت‌های جدید، بهترین راه برای جلوگیری از «آلزایمر احتمالی» در سنین بالاتر است.

پیام بهرام پور در مورد این کتاب و انگیزه‌اش از ترجمه آن می گوید…

«زمانی که این کتاب را به صورت اتفاقی در یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی‌های استکهلم سوئد دیدم، خیلی چیزها در زندگی من تغییر کرد! در حقیقت همه چیز در مورد یادگیری مهارت‌ها در زندگی من تغییر کرد و توانستم به خودم و بسیاری از افراد کمک کنم تا از زندگی خود بهره ی بیشتری ببرند. با این کتاب یاد گرفتم در فرصت کمی که برای زندگی دارم، چطور تجربیات بسیار هیجان‌انگیزتری از زندگی داشته باشم، از یاد گرفتن اسکی و ساکسیفون تا مهارت‌های رهبری و… همه به کیفیت زندگی من کمک شایانی داشتند. به همین دلیل دوست داشتم که افراد بیشتری از مردم کشورمان این کتاب را بخوانند…»

چرا «چگونه در بیست ساعت هرچیزی را یاد بگیرید» کتاب خوبی است؟

با خواندن این کتاب، می‌توانید رشد و توسعه فردی را یک گام به جلوتر ببرید.

در «چگونه در 20 ساعت هر چیزی را یاد بگیرید؟»، جاش کافمن (Josh Kaufman) رویکردی منظم برای دستیابی به مهارت‌های سریع ارائه می‌دهد.

نحوه یادگیری هر گونه مهارت جدید در سریع ترین زمان ممکن.

روش آقای کافمن به شما نشان می دهد که چگونه مهارت‌های پیچیده را تجزیه کنید، سپس با تمرینات منظم و موثر، موانع یادگیری را از میان بردارید.

با انجام فقط ۲۰ ساعت تمرین متمرکز، قدمی بزرگی رو به جلو خواهید داشت. کافمن شخصا روش‌های موجود در این کتاب را آزمایش کرده است.

در این کتاب اول، اصول کسب سریع یک مهارت مطرح می‌شود. این ایده‌ها و روش‌ها پیچیده نیستند، به خاطر همین، یادگیری‌شان خیلی طول نمی‌کشد.

سپس شیوه اجرای این اصول را در دنیای واقعی مطرح می‌کنیم و به عنوان مثال نشان می‌دهیم چطور با حداکثر روزی نود دقیقه تمرین، مهارت‌های تازه را در عرض بیست ساعت یا حتی کمتر یاد می‌گیرید!

امیدواریم این کتاب تشویقتان کند تا گرد و خاک فهرست «مهارت‌های دلخواهتان» را پاک کنید، دوباره نگاهی به آن بیندازید و شروع کنید به یادگیری یک چیز جدید….

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۲۴ خرداد، ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ق.ظ

دسته بندی: تبلیغات در خاطره نگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *