گلایه محسن رضایی از رحیم صفوی

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 12 اردیبهشت 1377

آقاى [شیخ] احمد یاسین، رهبر [جنبش] حماس آمد. از نظر جسمى از چشم و از گوش و از دست و از کمر و از پاها، خیلى ناقص است. روى ویلچر است و سرش را به زحمت حرکت مى‌دهد و باید غذا به دهانش بگذارند. سال‌ها در زندان اسراییل بوده و گفت شکنجه شده.

از سفر به مصر ناراضى است و گفت، عملاً ملاقاتى نداشته و در بیمارستان هم به خاطر اشتباه ماساژ، کمرش را شکسته‌اند که در بیمارستان عربستان جبران شده است. از حمایت‌هاى عربستان سعودی راضى است و با ملک فهد، [پادشاه] و امیرعبدالله، [ولیعهد]، ملاقات داشته و نیز از استقبال خوب قطرى‌ها گفت. مواضع حماس را توضیح داد؛ اسلامى و انقلابىِ واقع‌بین‌اند. من هم مواضعش را تأیید کردم و قول حمایت دادم و گفتم، تلاش‌کنند فلسطینى‌های موجود در سراسر جهان را به مبارزه وادار کنند.

کمیسیون زیربنایى و تولیدی [مجمع تشخیص مصلحت نظام]، جلسه داشت و پیشرفت کردیم. آقاى محسن رضایى، [دبیر مجمع] آمد. از اظهارات آقاى [سیدیحیی] رحیم‌صفوى، [فرمانده‌کل سپاه] اظهار ناراحتى کرد. نگران آثار منفى حملات و انتقادات شدیدى است که مطبوعات و گروه‌ها علیه او شروع کرده‌اند و نیز از تضعیف ولایت و رهبرى که روزافزون است، اظهار نگرانى و چاره‌جویى کرد.

جریان مشکلات فرزندش احمد را گفت که با همسرش نساخته‌اند و بدون اجازه، براى تحصیل به آمریکا رفته؛ خیلى ناراحت است و چاره‌جویى کرد. از مخالفت دکتر [حسن] روحانى، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] و بعضى دیگر از اعضاى مجمع با دبیرخانه و خودش شاکى است.

عصر براى مراسم سالگرد شهید مطهرى، به دانشگاه تهران رفتم. آقاى [محمدحسن] ابوترابى، [نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه تهران]، خیرمقدم گفت و اغراق آمیز از من ستایش کرد. من هم صحبت مفصلى نمودم و به صورت تحلیلى، از تاریخ و رشد و افکار و آثار شهید مطهرى یاد کردم.

تا شب کارهاى مانده را انجام دادم و به خانه آمدم. امروز و شب در بسیارى از نقاط کشور باران داشتیم. تصویب [یورو]، پول رسمى واحد براى کشورهاى اروپایى، مورد توجه و واقعاً هم مهم است.

منبع: انتخاب

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت، ۱۴۰۰ ۵:۴۷ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *