‌ زیباکلام: خاتمی کینه شتری دارد!

حمید داودآبادی نوشت: سال 1379 در ایام دولت اصلاحات، برحسب اتفاقی دوستانه، دکتر “صادق زیباکلام” به دفتر مجله فکه که سردبیری آن را برعهده داشتم، آمد. نشستیم و با هم به گپ و گفت پرداختیم.
از ایشان پرسیدم:
“واقعا شما باورتان می شود اینهایی که امروز ادعای اصلاح طلبی و ضدخشونت دارند، راست می گویند؟”
دکتر زیباکلام برآشفت و گفت:
“اصلا! مگر من می توانم بپذیرم خلخالی، عباس عبدی، سعید حجاریان و دیگران اصلاح طلب باشند و ضدخشونت؟ مگر من اینها را نمی شناسم و از سابقه شان خبر ندارم؟ واقعا مسخره است که این را بپذیرم.”

وقتی صحبت از شعارهای زیبا و جوان فریب آقای “سیدمحمد خاتمی” شد، زیباکلام گفت:
“شما اینها را نمی شناسید؛ من اینها را از خیلی قبل می شناسم و خوب با اخلاقیاتشان آشنا هستم. مثلا همین آقای خاتمی؛ شما نگاه نکن به شعارهایی که در جمع دانشجویان می دهد و می گوید “زنده باد مخالف من”.
اصلا این جور نیست. خاتمی آدمی است شدیدا کینه ای. خاتمی کینه شتری دارد.
همین چند روز پیش، من یک گفت وگوی تلفنی داشتم با رادیو آمریکا درباره دولت خاتمی. در آن جا گفتم که دولت خاتمی هیچ برنامه اقتصادی درستی برای مملکت ندارد. دلایل خودم را هم گفتم.
فردای مصاحبه، آقای ابطحی مسئول دفتر آقای خاتمی زنگ زد بهم و گفت:
“آقای خاتمی از مصاحبه شما با رادیو آمریکا خیلی ناراحت شدند.”
علت را که پرسیدم، گفت: “چون شما علیه دولت حرف زدید و گفتید که هیچ برنامه اقتصادی ندارد. ایشان خیلی ناراحت شدند و به من گفتند که به شما بگویم سریع مصاحبه ای بکنید و حرف خود را تکذیب کنید.”

خیلی از این حرف بدم آمد. به او گفتم: “ببینید، من نوکر آقای خاتمی و دولتش نیستم. من اصلا نوکر هیچکس نیستم. اعتقادم هم این است که دولت شما هیچ برنامه درست اقتصادی برای اداره مملکت ندارد. به هیچ وجه هم مصاحبه خودم را تکذیب نمی کنم.”
از آن روز به بعد دیگر نگاه آقای خاتمی و دولت ایشان به من کاملا عوض شد و نسبت به من کینه پیدا کردند.”

منبع: کانال تلگرام حمید داودآبادی

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۱۴ دی، ۱۳۹۶ ۴:۲۶ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *