1318

کتاب «1318» به بیان برخی خاطرات مقام‌معظم رهبری از دوران کودکی، نوجوانی، اوضاع خانواده و دوران مبارزه، ریاست‌جمهوری، رهبری و شخصیت‌ها و بالاخص خاطراتی از امام‌خمینی(ره) می‌پردازد.
در سطوری از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «خاطره و خاطره‌نویسی یکی از راه‌های انتقال تجارب گذشته به نسل‌های حاضر و آینده است، اما فواید و برکات آن هیچ‌گاه محدود به آگاهی از احوال گذشتگان و سوانح روزگار نیست بلکه در نگاهی فراخ‌تر، مطالعه و تامل در احوال و اخبار گذشته می‌تواند به منزله تذکری برای فرد و گشاینده افق‌های جدیدی برای جامعه باشد و مگر بدون اتکا و بی‌اعتنا به گذشته و مواریث ارزشمند خویش می‌توانیم راهی برای پیمودن به آینده بگشاییم؟! این موضوع زمانی اهمیت مضاعف پیدا می‌کند که در عصر کنونی و در کوران وقایع روزگار معاصر ما و پیشی گرفتن شتاب حوادث بر انسان، برای پیمودن راه امام خمینی(ره) و مسیر انقلاب اسلامی به معیارها و شاخص‌هایی محتاجیم.
مجموعه پیش‌رو، خاطرات مقام معظم رهبری ایت‌الله خامنه‌ای است که به اقتضای سخن در مجال‌های مختلف بر لسان مبارکشان جاری شده است، خاطرات گردآوری شده در این اثر نخست به قصد تدوین کتاب خاطره نقل نشده بود، لذا تلاش شده تا با جست‌وجو در فرمایشات مقام معظم رهبری بخش‌هایی از سخنان ایشان را که به صورت خاطره در ضمن بیاناتشان به مناسبت‌های گوناگون نقل شده، گردآوری شود. با این حال خاطرات برحسب موضوع و به ترتیب زمان اصلی خاطرات دسته‌بندی و تدوین شود، لذا در این شیوه، اثر شامل دوران کودکی، نوجوانی، اوضاع خانواده و دوران مبارزه، ریاست‌جمهوری، رهبری و شخصیت‌ها و بالاخص خاطراتی از امام خمینی(ره) بیان شده است.»
کتاب «1318» روایتی از علی احمد محرابی است که از سوی موسسه فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۴ خرداد، ۱۳۹۶ ۹:۳۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطره نگاشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *