چله نشینی و حالات معنوی حاج احمدآقا در اواخر عمر

علی اکبر محتشمی در گفتگو با پایگاه جماران از سالهای آخر عمر حاج احمدآقا میگوید:

ایشان یک حالت بسیار معنوی و روحانی پیدا کرده بودند. معروف بود که حاج احمد آقا در یکی از مناطق نزدیک قم که کوشک نصرت می گفتند، وسط بیابان یک محلی بود که از این آلونک های روستایی بود؛ یک حوض کوچکی بود و آبی بود که به مزارع داده می شد. ایشان در آنجا یک زمین کوچکی را انتخاب کرده بودند و رفت و آمد می کردند و در همان آلونک به اصطلاح ما کپر، آنجا قصد ده روز می کردند و به عبادت و نماز و راز و نیاز با خدا می پرداختند و به اصطلاح چله نشینی می کردند. چهل روز در آنجا می ماندند. برخی از دوستان توفیق پیدا می کردند که بروند آنجا و با ایشان همراه باشند و مصاحبت داشته باشند. دوستانی که توفیق پیدا کردند در آنجا با مرحوم حاج احمد آقا همراه شوند، از حالت معنوی حاج احمد آقا بسیار تعریف می کردند و ارتباطش با خدا و مناجات هایی که در دل شب داشت.
من در سال آخر عمر شریفشان، در جماران، چندین بار با ایشان نشست و برخاست داشتم. ایشان سعی می کردند که جستجو کنند. با توجه به این که من و امثال من ارتباطاتی با مردم و اقشار مختلف داشتیم، به حسب کارمان و فعالیت هایمان سؤال می کردند که اگر کسانی را می شناسید که اینها احتیاج به کمک دارند، حال هر نوع کمکی، معرفی کنید؛ یا به مسئول وقت بنیاد شهید فرموده بودند که اگر در میان خانواده های شهدایی که در مناطق دوردست هستند و دسترسی به شهر و جاهای مختلف ندارند و به خصوص خانواده های شهدایی که چند شهید دادند، افرادی را می شناسید، به من معرفی کنید.
لذا سال آخر، ایشان خیلی مسافرت به مناطق مختلف کشور و مناطق دوردست، طرف های مناطق مرزی بندرعباس و بوشهر این روستاها داشتند و خیلی از مشکلات روستایی ها و خانواده‌های بی بضاعت را برطرف می کردند و مشکلاتشان را حل و فصل می کردند و اگر افراد با استعدادی را مشاهده می کردند که در این مناطق هستند و نیاز به کمک برای تحصیل یا معرفی به کانون های آموزشی داشتند، این افراد را با خودشان می آوردند و با اجازه پدر و مادرشان آنها را رشد می دادند و کمک می کردند تا این که اینها بتوانند افراد مؤثری برای آینده هم خودشان و هم کشور باشند که نمونه هایی را هم من مشاهده کردم.

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۲۵ اسفند، ۱۳۹۶ ۵:۱۰ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات مشاهیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *