1970 روز در شماره شش «ژان بارت»

کتاب «1970 روز در شماره شش ژان بارت» نوشته دکتر حجت‌الله ایوبی در 1100 نسخه‌ از سوی نشر ثالث به بازار کتاب آمد.
این کتاب مجموعه خاطرات دکتر حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی از دوران تصدی سمت رایزنی فرهنگی ایران در پاریس است. او در بخشی از مقدمه کتاب نوشته است: «…. از این نوشته انتظار روزنوشت و رویدادنگاری نداشته باشید.
این نوشته، برنامه‌هایی را شرح می‌کند که به نام کشورمان در چهارراه فرهنگی جهان رخ داد. این نوشته می‌کوشد با بیانی داستان گونه، تابلوهایی از حضور فرهنگ و هنر ایران در فرانسه باشد. پشت پرده‌ها و قصه‌هایی که دور و بر این برنامه‌ها روی داده هم شیرین و هم آموزنده است. گاه اگر ذره‌ای از تلخی‌ها و تلخکامی‌ها آمده، تنها برای این است که نشان دهیم کار فرهنگی پرمخاطره است، بسیار پرمخاطره.
با این نوشته دست مریزاد می‌گویم به همه آن‌ها که به این باور رسیدند… راه با رفتن درست می‌شود. خواستم در اندازه‌ خودم به آن‌ها دلگرمی بدهم و به آن‌ها بگویم تردید نکنند که راه با رفتن درست می‌شود. همه افتخار این برنامه‌ها از آنِ اهالی فرهنگ و هنر این سرزمین است. آنان که زندگی به قناعت می‌گذرانند، سختی‌ها را به جان دل می‌خرند ولی دست از آفرینش نمی‌کشند و از خون دل خود برایمان رنگ‌های با نشاط می‌آفرینند. می‌آفرینند تا ما سربلند باشیم.‌ آن‌ها که با پشتکار و خونِ جگرهایشان ایران را به دشتی فرخنده و لاله‌زاری از زیبایی و هنر تبدیل کردند…
این کتاب در 319 صفحه و با بهای 14000 تومان منتشر شده است.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۳ مهر، ۱۳۹۳ ۳:۱۹ ب.ظ

دسته بندی: خاطره نگاشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *