پیشنهاد موسویان به هاشمی رفسنجانی درباره نامزدی در انتخابات مجلس: «باید صبر کرد که دستگاه رهبری و دولت، خوب بپذیرند که نمی‌توانند کشور را اداره کنند.»

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۴ مهر ۱۳۷۸

جمعی از مدیران و خانواده‌های ایثارگران گمرک آمدند. آقای [مهدی] کرباسیان، [رییس‌کل گمرک ایران] گزارش داد و من درباره حساسیت گمرگ و ضرورت زدودن فساد از آن و تأثیر روحیات خانواده‌های ایثارگر در تربیت اداری‌ها صحبت‌کردم. آقای کرباسیان در اظهاراتش گفت، هشت میلیون مسافر در سال از گمرکات عبور می‌کنند که در صحت این رقم، اظهار تردید کردم. قرار شد گزارش دقیق آن را بفرستند. قبل از جلسه گفت، بعید است صادرات غیر نفتی به اهداف خود برسد و بهبودی نسبی پنج ماه اول را از وضع خراب شش ماهه [دوم] سال قبل می‌داند.

آقای [عزت‌الله] اکبری، نماینده قائم‌شهر آمد و خواست که بازدیدی از کارخانه‌های نساجی در حال بازسازی بنمایم؛ در دولت سازندگی شروع شده است. گفت، آقای ناطق [نوری، رییس مجلس]، امروز صحبت‌های خوبی در جلسه علنی، در خصوص اهانت به امام زمان(عج) کردند. آقایان [محمدتقی] امان‌پور و [سیدمحمد] مجابی از [معاونت تحقیقات وزارت] جهاد [سازندگی] آمدند. گزارشی از تأسیس مرکز تحقیقات برای فرش دادند که باید به دانشگاه تبدیل شود. از وزیر جهاد، به خاطر عدم حمایت کافی از آبخوان‌داری گله داشت.

عصر آقای [عبدالحمید باقری] بنابی، نماینده تبریز آمد و با یادآوری وضع بد فرهنگی و سیاسی و اقتصادی، اعلان خطر کرد و از من خواست که وارد صحنه شوم. از ضعف استاندار تبریز و از ضربه‌ای که مردم تبریز به آشوبگران وارد کردند، گفت و در مورد صلاحیت [حزب] کارگزاران [سازندگی]، نظرم را خواست.

آقای حسین موسویان آمد و در مورد نامزدی آقای [حسین] محلوجی یا خودش از کاشان برای مجلس مشورت کرد و با توضیح وضع اقتصادی و امنیتی در دولت آقای خاتمی، برخلاف دیگران از من خواست که نامزد مجلس نشوم و گفت، باید صبر کرد که دستگاه رهبری و دولت، خوب بپذیرند که نمی‌توانند کشور را اداره کنند. ضمن قبول عدم شرکت در انتخابات، گفتم اگر احساس خطر کنم وارد می‌شوم؛ ولی فعلا وضع را خطرناک نمی‌بینیم.

در تایوان، باز زلزله 8/6 ریشتری آمده و بمباران چچن توسط روس‌ها ادامه دارد و بحث مهم رسانه‌های ایران، در مورد مسأله اهانت به امام زمان (عج) است. جناح چپ، در موضع انفعالی است و حتی نمی‌تواند به مسأله محکومیت [آقای لطیف صفری]، مدیر [روزنامه] نشاط هم بپردازند. تقریبا همه ارگان‌ها و نهادها اعلامیه می‌دهند و بعضی‌ها به آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رییس‌جمهور] هم حمله می‌کنند و حمله به [آقایان عطاءالله مهاجرانی و مصطفی معین]، وزرای ارشاد و علوم، زیاد است.

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۴ مهر، ۱۴۰۱ ۱۲:۲۳ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *