اظهار وفاداری ضرغامی نسبت به سیاستهای دولت سازندگی/ اتمام حجت تند رهبری با مهاجرانی درباره مطبوعات

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 27 اردیبهشت 1377

براى اختتامیه مراسم سمینار [بررسی روند اشغال] فلسطین، از منزل به دانشگاه علامه طباطبایى رفتم. آقاى احمد جلالى، جمع‌بندى بحث‌هاى سمینار را گزارش کرد و دکتر نجفقلی حبیبى، رییس دانشگاه خیرمقدم گفت. سخنرانى مفصلى درباره روند شکل‌گیرى دولت اسراییل به صورت تحلیلى ایراد کردم. آقاى روژه‌گارودى هم بود؛ مطالبه مقاله‌اى را کرد که در ملاقات قبل، براى کتابش خواسته بود.

به دفترم رفتم. تا عصرکارها را انجام دادم. براى برنامه چند بخشى [صهیونیسم در گذر زمان] درباره فلسطین، مصاحبه‌اى با [شبکه دو] صداوسیما کردم و به سئوالات زیادى جواب دادم. آقایان [محمدرضا] رحیمى، استاندار سابق کردستان و [عزت الله] ضرغامى، معاون سینمایى وزیر ارشاد آمدند. ضمن تأکید بر وفادارى، نسبت به افکار و سیاست‌هاى دولت سازندگی گفتند، جمع زیادى از مدیران چنین‌اند. در محافل‌شان مى‌گویند که بدون چنین سیاست‌هایی، اوضاع کشور سامان نمى‌گیرد. خواستند ارتباط فعالی با آنها برقرار کنم.
شب میهمان آیت‌الله خامنه‌اى بودم. درباره مسایل اصفهان و بازدیدشان از دانشگاه صحبت شد. معلوم شد، به خاطر گزارش‌های اغراق‌آمیزى که به ایشان داده‌اند، نگران حوادث جمعه گذشته اصفهان بوده‌اند. از نتایج پیام‌شان راضی‌اند و از من هم انتظار دارند که در این‌گونه مسایل روز صحبت کنم. از اینکه پذیرفته‌ام به قم بروم، خوشحال شدند. از سیاست وزارت ارشاد در مورد بى بندوبارى مطبوعات به‌نام آزادى ناراضی‌اند و گفتند، با آقاى [عطاءالله] مهاجرانى، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، براى اصلاح، با تُندى اتمام‌حجت کرده اند و منتظر اقدام هستند.

منبع: انتخاب

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت، ۱۴۰۰ ۱:۱۵ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *