خاطره آیت الله خزعلی از صحبت با امام درباره نظرات انجمن حجتیه

شهاب الدین حائری شیرازی، فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس، به مناسبت درگذشت مرحوم سیدحسین سجادی از اعضای ارشد انجمن حجتیه، یادداشتی درباره نحوه برخورد نظام با این انجمن نوشته است. این یادداشت که عنوانِ “نقد عملکرد نظام در خصوص انجمن” را دارد، با ذکر خاطره ای از مرحوم آیت الله خزعلی آغاز می شود. خاطره ای که قابل توجه و تامل است؛ حائری شیرازی می نویسد:

پسرخاله ما داماد مرحوم آیت الله خزعلی است چند سال پیش برسر سفره افطار سخن از انجمن حجتیه شد آیت الله خزعلی گفتند: «پس از انقلاب به انجمن حجتیه ظلم شد از آنجمله امام راحل در سخنرانی به اینها نسبت دادند که می گویند بایست گذاشت تا فساد زیاد شود تا امام زمان ظهور کند …
روسای انجمن از بنده استمداد کرده و گفتند از امام بپرسید مستند این نسبت چیست؟ ما چنین سخنی نگفتیم و اصلا این حرف باطل است و در صورت عدم اعاده حیثیت در قیامت پاسخ این اتهام را بایست بدهند.
آقای خزعلی گفتند با امام راحل دیدار، و پیام را رساندم اما امام فقط سکوت کردند و پاسخی ندادند.»

در ادامه این یادداشت، شهاب الدین حائری شیرازی از مراوده پدرش با مرحوم سجادی و نظرات او درباره شیوه برخورد با انجمن حجتیه و اثرات آن چنین می گوید:
مرحوم مهندس سجادی رئیس انجمن حجتیه که چند روز پیش فوت شدند با پدرم مرحوم ایت الله حائری شیرازی دیدارهایی داشتند.
اگرچه پدر ما هیچگاه ارتباطی با انجمن فوق الذکر نداشتند اما معتقد بودند انجمن، فعالیت مردمی تشکیلاتی ضدبهائیت داشت و با به تعطیلی کشاندن این فعالیت تشکیلاتی و منظم و دیرپا، که تجربیات ارزشمندی طی دهها سال در این کار اندوخته بود. کنترل بهائیت در کشور از حالت مردمی خارج شد.
پدرم نیز چندین بار با مسئولین مختلف رایزنی نمود تا تضییقات بر انجمن کم شود بلکه بتوانند دوباره چون سابق بر ضد بهائیت فعال شودند.
اما تلاش ایشان هم بجایی نرسید.

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۲۶ آذر، ۱۳۹۹ ۵:۲۴ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *