دیدار کرباسچی با هاشمی رفسنجانی پس از آزادی: «تیم بازجو، آدم‌هاى تندى هستند و در قوه قضاییه هم نفوذ دارند.»

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۸ فروردین ۱۳۷۷

تا ساعت یازده و نیم، در خانه مطالعه کردم. در نمازجمعه، در مورد مسایل اختلافى روز هم صحبت کردم و سعى نمودم که بى‌طرفى را مراعات کنم، اما رسانه‌هاى خارجى، به‌عنوان طرفدارى از شهردار تفسیر کرده‌اند؛ چون من از قشر مدیر کشور دفاع و مطبوعات را به خاطر جنجالى کردن محیط و افشاگرى‌هاى خلاف شرع، سرزنش کردم. جمعى از نمازگزاران هم شعار «غارتگر بیت المال، اعدام باید گردد» سردادند. ظهر بچه‌ها و همشیره صدیقه و [دخترش] مهدیه، میهمان‌مان بودند.

عصر آقاى [غلامحسین] کرباسچى آمد. جریان بازداشت و بازجویى‌ها و آزاد شدن را داد و گفت، مورد تازه‌اى نداشتند و همان موارد مطرح شده قبلى را مطرح مى‌کردند. معتقد است، تیم بازجو، آدم‌هاى تندى هستند و در قوه قضاییه هم نفوذ دارند. اظهار آمادگى کرد که از مسئولیت شهرداری [تهران] کناره‌گیرى کند و در مقابل، آنها هم دست از مدیران شهردارى بردارند و بگذارند به خدمت‌شان ادامه دهند. گفت، این را با آقاى خاتمى هم در میان گذاشته است.

در گزارش‌های خارجى امروز، رد شدن دوباره [آقای سرگئی کرینکو]، نامزد نخست وزیرى روسیه در پارلمان مورد توجه است که آقاى [بوریس] یلتسین، [رییس جمهور روسیه]، براى بار سوم باز او را معرفى کرده و تهدید نموده، اگر بار سوم هم رد شود، پارلمان را منحل خواهد کرد.

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۲۹ فروردین، ۱۴۰۱ ۵:۳۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *