روایت علی مطهری از طرح نافرجامش برای انتخابات سال 88؛ توافق اصولگرایان و اصلاح طلبان برروی ولایتی

علی مطهری در گفت و گو با خبرنگار جماران، در پاسخ به سوالی در مورد محورهای سخنانش در ملاقات برخی نمایندگان مجلس با رئیس جمهوری اسبق کشورمان گفت: در این دیدار چند نفر از جمله بنده صحبت کردند؛ من گفتم آخرین بار آقای خاتمی را در اسفند 1387 و نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری سال 88 ملاقات کردم. آن زمان من طرحی درباره آن انتخابات داشتم و آن این بود که همه اعم از اصولگرا و اصلاح طلب روی آقای ولایتی توافق کنند؛ چون ادامه مدیریت آقای احمدی نژاد را به صلاح کشور نمی دانستم.
وی با بیان اینکه با سران اصول گرا صحبت کرده بودم و همه آنها این طرح را قبول کردند، افزود: این طرح را با آقای خاتمی هم در میان گذاشتم. ایشان گفتند اگر اصول گرایان در این راه استوار باشند نه من کاندیدا می شوم و نه آقای موسوی.
مطهری ادامه داد: این طرح را با مرحوم آیت الله هاشمی هم در میان گذاشتم که ایشان نیز گفتند اگر آنها بر روی آقای ولایتی توافق داشته و محکم باشند من کاری می کنم که نه آقای خاتمی بیاید و نه آقای موسوی. بعدا اصول گراها درباره این طرح سست شدند چون می گفتند ما احساس می کنیم که نظر رهبری به آقای احمدی نژاد است و به همین دلیل این طرح عملی نشد.

منبع: جماران

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۱۰ اسفند، ۱۳۹۵ ۵:۴۳ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *