شرط حاج قاسم سلیمانی برای کمک به بشار اسد در جنگ سوریه

حاج حمید شفیعی از فرماندهان لشکر 41 ثارالله(س)، فرمانده گردان غواصان عملیات کربلای 4 در دوران دفاع مقدس و از همرزمان حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی است که در عملیات های مختلف کنار حاج قاسم بوده است.

به گزارش خاطره نگاری، در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پایگاه جماران گفت و گویی با او داشته که ضمن بیان خاطراتی از حاج قاسم، در بخشی از این گفتگو به روایت خاطره دیدار شهید سلیمانی با بشار اسد می پردازد:

حاجی به همین شکلی که در داخل با بچه ها بودند، در سوریه هم کار کردند. مثلا یک روز من از ایشان پرسیدم در سوریه خیلی ها کشته می شوند؛ شما آنجا چه کار می کنید؟ گفت، «من وقتی رسیدم سوریه اولین کاری که کردم با بشار اسد دیدار داشتم و گفتم این روش من است و من چیزی که از شما می خواهم تا به شما کمک کنیم این است که از فردا تمام افسران رده بالا و پایین و سربازان شما در خیابان هنگام مواجهه با مردم باید دست به سینه باشند؛ اگر این باشد، هم شما به پیروزی می رسید و هم من به شما کمک می کنم. اگر خدای نکرده افسران شما روش های اخلاقی را کنار بگذارند، کمکی از من برای شما بر نمی آید». حاجی می گفت، «بعد از این صحبت های من ارتش سوریه عوض شد و مثل بچه های بسیجی، همان روش را با مردم انجام دادند و توانستند مردم را به این شکل جذب ارتش و دفاع از کشورشان کنند و من توانستم ده ها هزار نفر لشکر را مثل بچه های بسیجی خودمان تربیت کنم».

آنها هم به حاج قاسم علاقه مند شده بودند و این جور فرماندهی برای آنها بسیار تازگی داشت و محو حاجی شده بودند حتی شاید حاجی را بیشتر از مسئولین کشور خودشان دوست داشتند. اینقدر حاجی قدرت داشت و راه و روش مسائل اخلاقی و اسلامی را در سوریه پیاده کرده و حفظ نوامیس و اموال مردم و روابط اخلاقی با مردم را در سوریه ایجاد کرد.

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۱۱ دی، ۱۴۰۰ ۱۱:۰۸ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات شهدا و دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *