ناراحتی مهدوی کنی، به خاطر اظهارات رهبری در نماز جمعه/ تمجید سیدرضا تقوی از دولت هاشمی رفسنجانی

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۷ مهر ۱۳۷۸

آقای [سیدمحمدباقر] مُهری، [دبیرکل جمعیت علمای شیعه کویت] آمد. از من به خاطر راهنمایی‌هایی که برای مسایل مهم زندگی‌اش در کویت داشته‌ام، قدردانی ‌کرد و از وضع فعلی خودش ابراز رضایت نمود و گفت، شیعیان کویت ۸۰ درصد، مقلد آیت‌الله [سیدعلی] سیستانی و ۱۰ درصد، مقلد آیت‌الله خامنه‌ای هستند و گفت، به خاطر نزاع‌ها و اختلافات، موقعیت انقلاب ایران، در نظر دوستان انقلاب پایین آمده و صاحب نظران در شرایط فعلی، راه علاج را برگشت شما به صحنه می‌دانند. گفت، دولت عراق اخیرا گفته است که قبل از حمله به کویت، آقای هاشمی‌ رفسنجانی در ملاقات با طه‌یاسین رمضان، [معاون صدام حسین]، عراق را تشویق به حمله به کویت کرده است. گفتم، دروغ می‌گویند؛ آنها که قصد حمله به کویت داشتند، تلاش می‌کردند با ایران صلح کنند که مطمئن شوند، ایران با استفاده از آن موقعیت، از پشت به آنها حمله نمی‌کند؛ شاید از صحبت‌های من چنین برداشت کرده‌اند.

جمعی از اساتید جامعه‌ شناسی دانشگاه [کانون علوم اجتماعی] آمدند. خواستار همکاری با مرکز تحقیقات استراتژیک‌‌اند و سئوالاتی درباره مسایل اساسی جامعه ‌شناسی نمودند و اینها هم پیشنهاد داشتند که بار دیگر برای جمع ‌کردن شرایط نامناسب فعلی، وارد عمل شویم.

عصر مصاحبه‌ای درباره تاریخ انقلاب بر محورهای مربوط به روحانیت و خودم داشتم؛ یک ساعت و ۲۰ دقیقه. آقای [سیدرضا] تقوی، [نماینده تهران و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز] آمد. گزارشی از کیفیت اعضای جدید جامعه روحانیت [مبارز] و نیز مسأله بیانیه جامعه در مورد [نشریه دانشجویی] موج و اهانت به رییس ‌جمهور و سپس ناراحتی آقای [محمدرضا] مهدوی [کنی]، به خاطر اظهارات رهبری در نمازجمعه و سرانجام دادن بیانیه پس از صحبت‌های رهبری داد و راجع به انتخابات [مجلس ششم] و برنامه جامعه روحانیت و ضرورت شرکت من گفت، اکثریت مردم از دولت ناراضی‌اند و آرزوی برگشت روزهای قبل از دوم خرداد را دارند؛ حتی آنها که درگذشته نق می‌زده‌اند، امروز قدر آن دوره و آرامش و کار و سازندگی را می‌دانند. همان جواب معمول را که به دیگران می‌دهم، به ایشان نیز دادم.

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۲۷ مهر، ۱۴۰۱ ۶:۰۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *