ادعای احمد جنتی: تاج‌زاده گفته وزارت کشور می خواهد در انتخابات به نفع جناح چپ اقدام کند!

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۶ آذر ۱۳۷۸

تلفنی احوال فاطی را پرسیدم. گفت، درد شدید دارد. مجمع تشخیص مصلحت، جلسه داشت. موافقت‌نامه‌های قضایی بین ایران و روسیه و آذربایجان مطرح بود. شورای نگهبان ایراد گرفته که در مواردی، منجر به پذیرش حکم دادگاههای غیراسلامی می‌شویم؛ بحث ناتمام ماند. مسأله تازه‌ای است، باید راه‌حلی پیدا کنیم. شمول قانون شوراها در مورد عشایرکوچ‌رو نیز مطرح شد. شورای نگهبان، آن را با قانون اساسی ناسازگار می‌داند؛ چون نام‌شان در اصل نیامده است؛ آن هم ناتمام ماند.

ظهر آقایان [عباس] واعظ طبسی، [احمد] جنتی، [قربانعلی] دری نجف‌آبادی میهمانم بودند. درباره انتخابات مجلس و نحوه اقدام شورای نگهبان در رد صلاحیت‌ها صحبت شد. آقای جنتی، [دبیر شورای نگهبان]، اظهارات آقای [مصطفی] تاج‌زاده، [معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات]، در خراسان در جلسه‌ای را گفت که وزارت کشور بنا دارد، در انتخابات به نفع جناح چپ اقدام‌ کند و چاره‌جویی‌کرد. آقای طبسی، [تولیت آستان قدس‌ رضوی]، از وضع جناح چپ و ضرر جناح راست از بحث‌های وفاق گفت و اینکه با اظهارات و مطالبات آقای [مهدی] کروبی، [دبیرکل مجمع روحانیون مبارز]، توپ در زمین [جامعه] روحانیت مبارز است؛ کسی جواب او را نداده و مطالبات متقابل را مطرح نکرده و می‌خواستند که در انتخابات [مجلس ششم] شرکت کنم.

خبر رسید که دادگاه ویژه روحانیت، آقای عبدالله نوری، [مدیر روزنامه خرداد] را به ۱۵ میلیون ریال جریمه و پنج سال حبس غیرقابل تجدید نظر و پنج سال محرومیت از کار مطبوعاتی محکوم کرده و ایشان را تحویل زندان داده‌اند. آقایان [حسین] مرعشی و [محسن] نوربخش استمداد کردند. آقای [ماشاءالله] شمس ‌الواعظین، [سردبیر روزنامه نشاط] هم در دادگاه دیگری، محکوم به ۱۲ میلیون ریال جریمه و سه سال حبس شده است. این حبس‌ها، انعکاس وسیعی در رسانه‌های داخلی و خارجی خواهد داشت و تبلیغات سنگین در پی دارد.

عصر جامعه اسلامی مهندسین آمدند. دکتر [حسن] غفوری ‌فرد، با تجلیل از خدمات من، خواستار حضور در صحنه برای دفاع از اسلام و انقلاب شد. صحبت مفصلی درباره کارآیی اسلام برای اداره جامعه و کارشکنی‌های دشمنان کردم. آقای [محمدباقر] کریمیان آمد و گزارشی از عملکرد و برنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات [اسلامی] داد و برای شیوه کار در خارج کسب نظر کرد.

برای عیادت فاطی، به بیمارستان مهراد رفتم. دکتر [سیدمحمود] طباطبایی] و دکتر [جواد] گرجی هم آمدند. گفتند، دررفتگی لگن خاسره را جا انداخته‌اند و برای ترمیم شکستگی، باید تا دوشنبه در بیمارستان بماند. درد شدیدی دارد؛ با مسکن قوی قابل تحمل است. [دخترش] سارا هم همان‌جا بستری است؛ مشکل مهمی ندارد. گفتند، امروز ملاقاتی‌ها زیاد و خسته‌کننده بوده.

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۷ آذر، ۱۴۰۱ ۱۲:۰۶ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *