از پشت پرده ترور فریدون عباسی تا ترور محسن فخری زاده به روایت یک نیروی امنیتی

به گزارش سایت خاطره نگاری؛ مامور امنیتی سابق ماجرای ترور فریدون عباسی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس کنونی کمیسیون مجلس را دروغ‌پردازی برای ارتقای پست این شخص عنوان کرد و گفت: «شیوه بمب‌ مگنتی (مغناطیسی) را برای ترور شهریاری و احمدی‌روشن استفاده کردند و جواب گرفتند. اما آقای عباسی می‌گوید پیاده شده، ماشین را دور زده، زنش را هم پیاده کرده و بعد بمب منفجر شده است. چهارتا دانه ترکش هم خوردند. این قصه را جلوی مرغ پخته بگذارید به خنده می‌افتد.»
پایگاه خبری انصاف نیوز، به نقل از یک نیروی امنیتی سابق که نامش فاش نشده، اظهارات جنجالی را منتشر کرد که ساعتی پس از آن؛ این متن از روی خروجی این سایت حذف شد.
این مامور امنیتی سابق در این گفت وگو مدعی شد که پیش از ترور محسن فخری‌زاده، دو «دانشمند» از موسسه «سپند» وابسته به وزارت دفاع ایران توسط آمریکا از کشور خارج شدند.
وی گفت: «دو هفته قبل از ترور فخری‌زاده دو نفر از دانشمندان سپند را آمریکایی‌ها از ایران خارج کردند. فخری‌زاده چند ترور ناموفق هم داشت. معروف بود که از لحاظ حفاظتی آدم بسیار بدقلقی بود. در ماجرای ترور فخری‌زاده هم کسی را نگرفتند.»
این مامور اطلاعاتی سابق با اشاره به پرونده «مازیار ابراهیمی» که به دروغ متهم به ترور دانشمندان هسته‌ای شد، آورده است: «اگر این موضوع رو نشده بود (مازیار ابراهیمی) شاید سر ماجرای ترور فخری‌زاده هم همین کار را می‌کردند. چون هنوز هم دست نهادهای مسئول این مساله خالی‌ست.»
«مازیار ابراهیمی» در سال 1391 به مشارکت در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران متهم شد و تا سال 1393 که بیگناهی او اثبات شد در زندان ماند.

این نیروی امنیتی به شکاف‌ها و رقابت‌ها درون نهادهای امنیتی ایران که عامل نفوذ سازمان‌های جاسوسی رقیب در کشور شده، اشاره کرده است و گفته «سیاسیون وزرات اطلاعات را چند تکه» کردند.
وی در ادامه به موضوع سرقت اسناد هسته‌ای اشاره می کند و می‌افزاید: «موضوع مهم در این عملیات (سرقت اسناد هسته‌ای از شورآباد) این بود که گویا تیم عملیاتی کاملا از مکان‌های فریب مطلع بود و به سراغ محل‌های اصلی رفته بود. حتی یکی از مسئولان وزارت دفاع که مسئول این موضوع بود، برسر همین موضوع برکنار شد. کسی را هم نتوانستند بگیرند.»
این نیروی اطلاعاتی سابق می‌گوید که «اسم فخری‌زاده هم از همین طریق درز کرد، البته از قبل می‌شناختند اما نه با آن جزییات.»
او ماجرای ترور فریدون عباسی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس کنونی کمیسیون مجلس را دروغ‌پردازی برای ارتقای پست این شخص عنوان می‌کند و می‌گوید: «شیوه بمب‌ مگنتی (مغناطیسی) را برای ترور شهریاری و احمدی‌روشن استفاده کردند و جواب گرفتند. اما آقای عباسی می‌گوید پیاده شده، ماشین را دور زده، زنش را هم پیاده کرده و بعد بمب منفجر شده است. چهارتا دانه ترکش هم خوردند. این قصه را جلوی مرغ پخته بگذارید به خنده می‌افتد.»
وی ادامه می‌دهد: «ترور برای سفید کردنش بود که بشود رئیس سازمان انرژی اتمی.»
گفتنی است که یوسی کوهن، رئیس سابق موساد، در مصاحبه‌ای با «شبکه 12» تلویزیون اسرائیل، عملیات اطلاعاتی این کشور علیه ایران از جمله سرقت اسناد هسته‌ای و ترور محسن فخری زاده را فاش کرد و گفت: «دوستان عزیز، ما در میان شما نفوذ کرده‌ایم.»
پیشتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران که بارها از وجود «باند فاسد امنیتی» در نهادهای اطلاعاتی ایران سخن گفته بود، مدعی شد که «رئیس میز مبارزه با نفوذ اسرائیل در ایران، خود جاسوس اسرائیل است.»
او گفت: «هر کس ادعا کند که خط نفوذ اسرائیل تنها همان یک نفر در وزارت اطلاعات است به دنبال پنهان‌کردن شبکه نفوذ اسرائیل در ایران است.»
گفتنی است آذر ماه سال گذشته فریدون عباسی پس از ترور محسن فخری زاده تهدید به افشاگری کرده بود و عنوان کرد: به من گفتند نگو فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای بوده. آیا این درست است؟ من باید کتمان حقیقت کنم چون آقایان این‌طور می‌خواهند؟ باید بگویم چه کار می‌کرده؟ فوتبال بازی می‌کرده؟

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۱۸ تیر، ۱۴۰۰ ۴:۱۱ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *