خاطره ای شنیدنی از مخالفت امام خمینی با تظاهر و ریا در صداوسیما

محمد هاشمی رفسنجانی، رئیس اسبق صداوسیما از ابلاغیه ای می گوید که مدیر خبر تلویزیون از گویندگان خبر خواست به بهانه ماه رمضان ریش بگذارند. همچنین مدیر رادیو ابلاغ کرد به مناسبت ماه مبارک موسیقی پخش نکنید. یک روز از این دو دستور گذشته بود که امام خمینی محمد هاشمی را خواست و …

متن خاطره محمد هاشمی رفسنجانی: خاطره ای از امام دارم، در سال ۶۴، مدیر رادیو ابلاغ کرد در ماه رمضان موسیقی پخش نشود و مدیر خبر هم دستور داد به بهانه این ماه، گوینده های خبر ریش گذاشته و بعدا هم نتراشند تا ظاهر اسلامی را حفظ کنند.
یک روز پس از این ابلاغها، حضرت امام(ره) مرا، احضار و فرمودند: به فردی که گفته ریش بذارید، بگویید: تظاهر و ریا، بدترین آفت جامعه است. چرا این فرد میخواهد، تظاهر و ریا را ترویج کند؟
در خصوص پخش موسیقی نیز: «اگر شما موسیقی را حرام میدانید روزماه رمضان حرام است شب ماه رمضان حرام است قبل از ماه رمضان حرام است بعد از ماه رمضان حرام است» بعد فرمودند «چرا می خواهید با افراطیون همراهی بکنید؟!»
وقتی این فرموده امام را به آقای هاشمی گفتم ایشان گفتند: این فرمود امام، بسیاری از مشکلات تظاهر و ریا در جامعه را می تواند حل کند، چون ما گرفتار ریا، تظاهر و نفاق در جامعه هستیم.

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۲۲ آذر، ۱۴۰۰ ۸:۴۶ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *