خاطره شیرین مجید مجیدی از شهیدی که او را با دنیای نمایش آشنا کرد!

به گزارش خاطره نگاری، مجید مجیدی در بخشی از سخنرانی خود در همایش سه‌روزه مدیران‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با شرح خاطره‌ای شیرین و شنیدنی از دوران کودکی خود و نخستین مواجهه و آشنایی‌اش با دنیای هنرهای نمایشی و تئاتر بیان کرد: در اتفاقی سینمایی، به‌طور کاملاً اتفاقی، چند دقیقه‌ای از یک نمایش پانتومیم را از لای در نیمه‌باز یک تالار نمایش به تماشا نشستم و بلافاصله مجذوب آن شدم، بی آن‌که حتی بدانم نام این شیوه نمایشی چیست.

او گفت: در حالی که غرق تماشای نمایش بودم، ناگهان دستی از تاریکی نزدیک شد و دستم را گرفت و مرد جوانی از من پرسید که آیا دوست داری وارد سالن بشویم و این نمایش را تماشا کنیم.

کارگردان «بچه های آسمان» با بیان این‌که در ادامه از طریق همین مربی تئاتر کودکان و نوجوانان، فعالیتش را در این حوزه آغاز کرد و این فعالیت تا سالیان سال ادامه یافت، اظهار کرد: نوع تعامل این مربی جوان تئاتر با بچه‌ها، در ادامه مسیر زندگی من، تأثیرگذار بود و حتی همین امروز هم که در این محفل کنار شما عزیزان هستم، به همین خاطر است.

مجیدی در ادامه با اشاره به نقش این مربی تئاتر در مسیر پیشرفت خود، گفت: این مربی کسی نبود، مگر حسین قشقایی. شهید حسین قشقایی که در آن زمان من و بسیاری از هنرمندان هم‌نسل من را به هنرهای نمایشی علاقه‌مند کرد. مرحوم سعید کشن‌فلاح که از مدرسان برجسته رشته تئاتر بودند یا جعفر دهقان که از بازیگران سینما و تئاتر هستند، برخی از هنرمندانی هستند که از شاگردان حسین قشقایی بودند و اگر نبود حسین قشقایی، شاید امثال مجیدی به هنر نمایش و سینما علاقه‌مند نمی‌شدند.

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت، ۱۴۰۲ ۳:۳۰ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *