خاطره مقام معظم رهبری از نمازشبهای روشنفکران به روایت حسن روحانی

حسن روحانی امروز در اجلاس سراسری نماز با اشاره به دوران تحصیل در دانشگاه تهران و نماز شب خواندن مهندس بازرگان و یدالله سحابی خاطره ای از مقام معظم رهبری درباره نمازشب روشنفکران روایت کرد:

زمانی که من در دانشگاه تهران تحصیل می‌کردم در کل دانشگاه تنها دو دانشجوی دختر که یکی در دانشکده فنی و دیگری در دانشکده ادبیات تحصیل می‌کردند، بودند که روسری بر سر داشتند، اما همین دو نفر نیز زمان اذان به مسجد می‌آمدند و چادر به سر می‌کردند و نماز می‌خواندند.

به گزارش خاطره نگاری به نقل از ایسنا رییس جمهوری با تاکید بر این‌که نماز در آن دوران علامت ایمان، اسلام، ایستادگی و مذهبی بودن بود، گفت: در زمان پیش از پیروزی انقلاب افرادی که درس‌خوانده غرب بودند وقتی به کشور آمدند احساس کردند نمازشان باید ظهور و بروز داشته باشد. آنها دیدند که نیاز است به غیر از مسجد دانشگاه تهران در دانشکده‌های خود نیز نمازخانه داشته باشند تا بتوانند نماز خود را به موقع به جا آورند. امثال مرحوم بازرگان و دکتر سحابی از آدم‌های متدینی بودند که برخی از آنها حتی نماز شب‌شان ترک نمی‌شد.

وی گفت: در دیدارهای هفتگی که با مقام معظم رهبری دارم، ایشان یک مرتبه خاطره‌ای نقل کردند و گفتند که با جمعی از روشنفکران دانشگاهی در سفر بوده‌اند و شب هنگامی که خواب بودند متوجه شدم که قبل از اذان صبح این افراد یک‌ به یک بیدار می‌شدند و وضو گرفته و نماز شب می‌خواندند.

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۱۴ آذر، ۱۳۹۷ ۳:۰۰ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات مذهبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *