خروج برخی از مباشران قتلهای زنجیره ای از کشور

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۴ بهمن ۱۳۷۷

آقاى [رضا] امراللهى، [رییس دانشگاه خواجه نصیر طوسی] آمد. گزارشى از مذاکرات [حزب] کارگزاران سازندگى در مورد نامزدان انتخابات شوراها داد و از پیشنهاد ائتلاف با چپ‌ها اظهار نارضایتى کرد و خواست که در مراسم فارغ‌التحصیلى دانشگاه خواجه نصیر طوسی شرکت کنم.

جمعى از محققان معدن، همراه آقاى [علی] مبینى، [دبیر کمیسیون زیربنایی و امور تولیدی مجمع تشخیص مصلحت] آمدند و درباره سیاست‌هاى کلى بخش معدن که مشغول بررسى تدوین آن هستند، توضیحاتى دادند. به نظرم آمد که از واقعیت‌هاى میدانى بخش معدن، اطلاع کافى ندارند.

اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات مراسم دهه فجر آمدند. آقاى [محمدحسین] زارع، گزارش داد و من هم صحبت مفصلى درباره دستاوردهاى مهم انقلاب و ضرورت توضیح براى نسل جوان براى خنثى کردن سمپاشى‌هاى جدید دشمنان داشتم.

به دکتر [هادی] منافى گفتم، از آشیخ محمد هاشمیان در بیمارستان دى عیادت کند. عصر گزارش عیادت را داد و گفت، در اثر فشار خون، محل جراحى پروستات خونریزى کرده که رو به خوبى است. دیشب در احوال پرسى تلفنى، احساس کردم که آقاى هاشمیان ترسیده است.

عصر آقایان [محمد] غرضى و [غلامرضا] فروزش آمدند. نامزد انتخابات شوراها هستند. درباره انتخابات و مسایل عمومى کشور صحبت شد. نظرشان این است که اعلان مسئولیت قتل پرسنل [وزارت] اطلاعات، اشتباه و مضر است و درباره تشکیل حزب هم صحبت شد.

آقاى [علی] عباد [=ربیعی]، مسئول اجرایى دبیرخانه شوراى عالى امنیت ملی و عضو کمیته پیگیرى قتل‌هاى اخیر آمد. گزارشى از نتایج پیگیرى کمیته را داد و گفت، فقط دو نفر موسوى، [جانشین معاون امنیت وزارت اطلاعات] و صادق [مهدوی]، [=مهرداد عالیخانی، مدیرکل چپ نو وزارت اطلاعات] بازداشت‌اند و چند نفر از مباشران قتل، از کشور بیرون رفته‌اند و گفت، آقاى درى خواسته است که چند ماهى بماند و اصلاحات لازم در وزارت را خودش انجام دهد و با آقاى [علی] یونسى هم صحبت شده و او هم شرط‌ها را پذیرفته است، ولی قطعى نیست که آقاى درى با قتل‌ها موافقت‌کرده؛ گرچه آقایان موسوى و صادق مى‌گویند، موافق بوده است.

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۵ بهمن، ۱۴۰۰ ۴:۵۶ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *