روایتی از یک دیدار منتقدانه با آیت الله مصباح

 

مهدی دزفولی نوشت: دیروز (26 دی) به همراه جمعی از فعالین توئیتری به قم رفتیم تا جلسه ای صریح و شفاف با آیت الله مصباح یزدی، پدر معنوی بخشی از نیروهای سیاسی کشور داشته باشیم. چهره ای شناخته شده که در دهه 70 و 80 به شدت به عنوان چهره ای سیاسی مطرح شدند.

دیدار حدود 70 دقیقه ادامه داشت و سه نفر از دوستان به نمایندگی از جمع سخنانی را مطرح کردند. محور بخشی از سخنان شامل موارد ذیل بود:

نظر آیت الله مصباح یزدی درباره جمهوری اسلامی که در ذهن دارند و مروج آن هستند چیست؟ از چه جمهوری اسلامی دفاع می کنند و حامی آن هستند؟ مردم سالاری دینی و آزادی در جمهوری اسلامی چه جایگاهی دارد؟

چرا روحانیون سرشناس ما مشکلات کنونی و برخی از مفاسد را نقد نمی کنند و حاضر به نقد مثلا دستگاه قضایی نیستند تا بهانه به دست دشمنان نیفتد؟

چرا ایشان که قرار بود نقش ایدئولوگ انقلاب را در غیاب آقایان طباطبایی و مطهری ایفا کنند، تا بدین حد سیاست زده شده است و چهره ایشان پشت پرده ضخیمی از سیاست پیشگی پنهان شده است؟

چرا برخی از دانش آموختگان موسسه امام خمینی(ره) که ریاست آن با آیت الله مصباح می باشد، مخالف وحدت اسلامی با برادران اهل سنت هستند؟

چرا سایه معنوی آیت الله مصباح بر سر همه جریانات انقلابی و ارزشی پهن نمی شود و صرفا مشمول بخشی از سیاسیون می شود؟

نظر ایشان و راهبردشان درباره فضای مجازی و به خصوص توئیتر چیست؟

آیت الله مصباح به قول خودشان کلیات را فرمودند و به جزئیات نپرداختند و در پاسخ کلی به برخی از سوالات فرمودند برخی از آنها جواب طولانی دارد و برای هرکدام حداقل باید 1 ساعت زمان گذاشته شود تا به خوبی بررسی و پرداخته شود، به خصوص در مورد مواردی همانند آزادی و مردم سالاری دینی این اشاره را داشتند.

در لفافه برخی از انتقادات را پذیرفتند و فرمودند من از همه کارهای خودم هم دفاع نمی کنم و می پذیرم که کمبودهایی هم وجود داشته است.

گمان میکنم، برای شروع مباحث جدی با برخی از چهره های مشهور فتح باب خوبی بود. ما و مردم جامعه از بزرگان و مسوولین پرسش های جدی داریم و می خواهیم از پتانسیل این فضای مجازی برای مطالبه گری های به حق استفاده می کنیم.

منبع: کانال تلگرام مکتوبات، @maktubat

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۲۸ دی، ۱۳۹۶ ۴:۲۹ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *