روایت سردار غلامعلی رشید از نقش هاشمی رفسنجانی در جنگ!

سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده دلاور قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا پس از ارتحال فرمانده سابق جنگ تحمیلی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه‌های فرماندهی نیروهای مسلح می‌گوید: همه فرماندهان ارتش و سپاه بر این باوریم که ایشان در عرصه‌های دفاع و امنیت، فرماندهی بسیار شجاع، باهوش و صاحب تدبیر بودند و شخصیت جامعی بود که در همه عرصه‌های دفاعی، امنیتی و سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی مسئولیت‌های بسیار مهمی بر عهده داشت و صاحب تفکر بود.
وی می‌افزاید: در عرصه دفاعی و امنیتی، ایشان به نیابت امام(ره) فرماندهی همه نیروهای مسلح و رزمندگان را بر عهده داشت. خاطرم هست که در 18 دی ماه یکی از سال‌های جنگ ما در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در غرب کارون جمع شده بودیم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای عملیات کربلای 5 که یکی از بزرگترین عملیات‌ها محسوب می‌شد تصمیم گیری کردند. در همان جلسه که تا ساعت 2 بامداد به طول انجامید ما به فکر بلند و قدرت تصمیم گیری ایشان پی بردیم.
همه فرماندهان ارتش و سپاه بر این باوریم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه دفاع و امنیت در طول هشت سال دفاع مقدس فرمانده‌ای بسیار شجاع، باهوش و صاحب تدبیر بود. ایشان به گونه‌ای تصمیم گری می‌کرد که واقعا سبب شکست دشمن می‌شد.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی، شماره 10984، سه شنبه 1396/7/11

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۱۱ مهر، ۱۳۹۶ ۴:۴۲ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات شهدا و دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *