روایت شاعر یک رباعی‌ که رهبر انقلاب را منقلب کرد!

میلاد عرفان‌پور، شاعر، در گفت‌وگو با تسنیم، از انتشار اثر جدیدش در ایام برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: «از مجلس آخر» عنوان جدیدترین اثر من است که به تازگی در هیئت ره‌پویان وصال در شیراز همزمان با سالروز شهادت جمعی از هم‌وطنان و دوستداران خاندان امامت رونمایی شد.
وی با اشاره به محتوای کتاب ادامه داد: این اثر دربردارنده مجموعه‌ای از رباعی‌ها، غزلیات و نیمایی‌های جدید من است که موضوعات مختلفی دارند و بخش قابل توجهی از آن به موضوع انقلاب و شهدا اختصاص دارد.
عرفان‌پور افزود: این اثر از سوی انتشارات شهرستان ادب روانه بازار کتاب شده و توزیع رسمی آن مقارن با ایام برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.
بنا به رسم قدیمی دیدار رهبر انقلاب حضرت آیت‎الله العظمی خامنه‎ای با خانواده‎های شهدا، اخیراً نیز ایشان با جمعی از خانواده‎های شهدا دیدار داشتند. در دیدار با یکی از این خانواده‎ها، رهبری از حاضران عکس شهید را طلب می‎کنند. با آوردن عکس نزد ایشان، چشمانشان به رباعی زیر عکس می‎افتد و در همان خوانش نخست شعر را برای جمع قرائت می‎کنند. رهبر معظم انقلاب با خواندن سطر آخر رباعی ناگهان منقلب می‎شوند و از ته دل به گریه می‎افتند:

ما سینه زدیم، بی‌صدا باریدند
از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند​

ما مدعیانِ صفِ اول بودیم
از آخر مجلس شهدا را چیدند

پس از این واقعه، آیت‎الله العظمی خامنه‎ای نام شاعر را از حاضران می‎پرسند اما کسی از این نام اطلاعی نداشته است. سرانجام رهبری از خانواده شهید می‎خواهند تا این قاب به‎یادگار نزدشان بماند.
عرفان‌پور چندی پیش در وبلاگ خود با اشاره به این واقعه نوشته است:
این رباعی و چند رباعی دیگر را ۲۵ فروردین ۸۷ برای برادران و خواهران شهیدم در واقعه بمبگذاری حسینیه رهپویان وصال شیراز گفتم. در این حادثه با انفجار بمب در انتهای حسینیه ۱۴ نفر به شهادت رسیدند.
شنیدم حضرت آقا-روحی فداه- این رباعی را زیر عکس شهیدی در دیدار با خانواده شهدا خوانده‌اند ومتأثر شده‌اند. بی‌شک این تأثیر از طینت پاک شهدا ناشی شده است و نه ذوق و لیاقت بنده کمترین.

منبع: پایگاه میلاد عرفان پور

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۲۰ آذر، ۱۳۹۴ ۴:۴۳ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *