روایت یکی از مدافعان حرم از نقش حماس در جنگ سوریه

مصطفی آقامحمدلو از رزمندگان مدافعان حرم و دوستان شهیدمصطفی صدرزاده، در بخشی از کتاب تقریظ شده سرباز روز نهم می گوید:

… در عملیات هجیره زیاد درگیری نداشتیم. نیرو‌های فلسطینی مقابل ما بودند. یک سال و نیم، فاصله هشتاد متریِ مقابل حرم حضرت زینب سلام الله علیها دست حماس بود. در جنگ سوریه بخشی از نیرو‌های حماس علیه نظام سوریه دست به اسلحه بردند. هر چه ما و حزب‌الله می‌دانستیم، حماس هم می‌دانست. به همین دلیل در ابتدای جنگ، حضور حماس برای ما به شدت آزار‌دهنده بود. در جنگ سوریه حفاری‌ها و تک‌تیراندازها نقش اصلی را دارند و بیشترین کشته را می‌گیرند.
حفاری‌ها ماجرایش این است که ایران سیستمی را به نیروهای مقاومت می‌دهد که موقع حفاری نه خاک بیرون می‌ریزد و نه سروصدا دارد. ایران این سیستم را می‌دهد به حزب‌الله و حزب‌الله هم به حماس می‌دهد که علیه اسرائیل استفاده کند. وقتی درگیری‌های سوریه شروع می‌شود، حماس این تاکتیک نظامی را به تکفیری‌ها هم آموزش می‌دهد. هنوز که هنوز است از آن حفاری‌ها علیه ما استفاده می‌شود. می‌گفتند تکفیری‌ها تا نزدیکی زیر حرم تونل زده بودند، از داخل یکی از خانه‌های زینبیه بیرون آمده و پشت حرم حضرت زینب سلام الله علیها نوشته بودند که اگر اسد برود، تو هم باید بروی (منظور حرم حضرت زینب است)!!! نیرو‌های مدافع حرم متوجه می‌شوند و آن تونل را تخریب می‌کنند.
هجیره دست حماس بود. یک سال و نیم حزب‌الله نتوانسته بود آنجا را بگیرد.

منبع: سرباز روز نهم، روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده، نعیمه منتظری، انتشارات راه یار، چاپ نهم، ص ۳۱۵ و ۳۱۶

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۲۴ مهر، ۱۴۰۲ ۱۲:۳۰ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *