نارضایتی رهبری از نحوه ملاقات با آیت الله گلپایگانی در سال 1370

در خاطرات هاشمی رفسنجانی، در روز 4 بهمن 1370 خبر از نارضایتی مقام معظم رهبری از نحوه ملاقات با آیت الله گلپایگانی آمده است؛ شرح خاطرات آن روز به این شرح است:

ساعت هشت صبح به دفترم رسیدم. کارهاى عقب مانده را انجام دادم. [آقای ارلینگ هاریلد نیلسون]، سفیر جدید دانمارک براى تقدیم استوارنامه آمد. [آقای کنستانتین ماسیک]، معاون نخست‌وزیر اوکراین آمد. دو نامه از رییس‌جمهورشان، مبنی بر درخواست تسریع در توسعه روابط و کمک براى نجات حدود هشتاد اسیر جنگىشان در افغانستان آورد.
در خصوص اراده سرمایه‌گذارى کلان براى احداث خط لوله نفت و گاز از ایران، با توجه به داشتن خطوط مناسب از روسیه توضیح خواستم که گفت براى نجات از وابستگى انحصارى به منابع انرژى روسیه که روابط با آنها مطمئن نیست و امکانات فراوان براى احداث خط لوله که دارند.
آقاى دکتر ولایتى، براى سفر به آذربایجان و ارمنستان براى میانجىگرى توضیح داد. به دانشگاه صنعتى شریف رفتیم.  با کادر علمى و مدیران ملاقات داشتیم. دکتر [علی اکبر] صالحى، [رییس دانشگاه شریف]، گزارش و پیشنهادهایی داد. من هم صحبت کوتاهى کردم. از مسجد در حال ساخت و از مرکز جهاد دانشگاهى و طرح‌هاى تحقیقاتى و امکانات‌شان بازدید و تأییدشان کردم.
بعد از اذان به سالن بزرگ محل دانشجویان رفتم. نماز جماعت و خیرمقدم و سخنرانى من و جواب سئوالات؛ جلسه پرشورى بود. ساعت دو ونیم بعد از ظهر به دفترم رسیدم. ناهار خوردم و استراحت کردم.
عصر هیات دولت جلسه داشت. بحث در مورد تراز فیزیکى بود. شب میهمان رهبرى بودم. توضیحى از برنامه سفر ایشان به قم شنیدم. از نحوه ملاقات با آیت الله گلپایگانى و فیلمى که [در تلویزیون] منتشر شده، ناراضى بودند. درباره مسایل اکو و مذاکرات با سران اعضای سازمان و نتایج مذاکرات و مسایل عراق مذاکره کردیم. قرار شد آقاى [احمد] جنتى به ائمه جمعه موقت قم اضافه شود.

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۴ اسفند، ۱۳۹۴ ۱۲:۵۰ ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *