نیم خاطره وزیر کشور از حضور در بیت رهبری برای پیگیری تایید صلاحیتهای انتخابات

رحمانی فضلی، وزیر کشور، در خصوص تایید صلاحیت این دوره انتخابات مجلس به روایت مهمی، هرچند ناقص، از پیگیریهایش برای تایید صلاحیتها توسط شورای نگهبان اشاره کرد که این روایت حاوی نکات مهمی بود؛
وزیر کشور با اشاره به بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان و هیات‌های نظارت گفت: در این مساله سران سه قوه و مسوولان وارد شدند. حرف ما هم این بود که باید شرایط حداقلی برای رقابت شکل بگیرد و حق کسانی که صلاحیت دارند از بین نرود. من جلسات متعددی با آقای جنتی داشتم و حتی به دفتر رهبری هم رفتم که توصیه‌ها و ارجاعات متعددی از سوی دفتر رهبری به شورای نگهبان انجام شد و این توصیه‌ها نقش موثری در بررسی صلاحیت‌ها داشت.
وی ادامه داد: من پنج جلسه به دفتر رهبری رفتم و دفتر رهبری هم افرادی را به شورای نگهبان فرستادند تا دیدگاه‌های وزارت کشور را آنجا مطرح کنند. من با مسوولان نظام هم مکاتبه داشتم و لزوم رقابت انتخاباتی و تشویق مردم به حضور در انتخابات را یادآور شدم که نتیجه همه این تلاش‌ها تایید صلاحیت‌ 1500 نفر دیگر بود.
وی با تاکید بر اینکه اکنون امکان رقابت در تمام حوزه‌ها فراهم است، اما رقابت‌ها هم‌سطح و هم‌وزن نیست، تصریح کرد: تعیین‌کننده نتیجه انتخابات میزان رقابت یا شهرت افراد نیست. مهم‌تر از آن بیان گفتمان غالب، هم‌دلی و همراهی با مردم و چگونگی بیان مطالبات آنهاست. کسانی همیشه رای می‌آورند که در جهت خواست عمومی مردم رفتار می‌کنند. فردا آخرین روز اعلام نتایج است و من همین امروز باز هم با شورای نگهبان مذاکره داشتم و اصرار کردم که نباید حق کسی ضایع شود البته اصرار من به معنای فشار به شورای نگهبان نیست.
تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۲۷ بهمن، ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ب.ظ


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *