وقتی رسانه ها هم از مبارزه اهل سنت با داعش بیخبرند

محسن اسلام زاده کارگردان مستند شیخ صباح، که به مبارزه عشیره ای از اهل سنت عراق با داعش می پردازد، ابعادی از بیخبری رسانه ها از مبارزه اهل سنت با داعش را که در جریان سوژه اش با آن مواجه شده، روایت کرد:

ما به نیت ساخت مستند درباره اهل سنت ضد داعش عراق رفته بودیم بغداد و قصد داشتیم سوژه‌ای را پیدا کنیم. ولی جالب اینجا بود که به تمام کسانی که مراجعه می‌کردیم و می‌گفتیم ما به دنبال اهل سنت ضد داعش هستیم، ما را به تمسخر می‌گرفتند – حتی در خود عراق – و می‌گفتند چنین چیزی نیست.
در منطقه حمرین در نزدیکی تکریت رفته بودیم و در یک مقر نظامی حشد العشبی از خبرنگاران عراقی می‌پرسیدیم؛ می‌گفتند: «نه، همچنین چیزی نیست.
البته هستند معدود ولی در استان دیاله.
آنجا هم خطرناک است و چند ساعت بیشتر در طول روز نمی‌توانید فیلم بگیرید.» ما ناامید شده بودیم و وسایلمان را گذاشتیم داخل ماشین که برگردیم که یک دفعه سید حیدر فرمانده حشد الشعبی آن پایگاه رسید و همین که به او گفتیم به دنبال سوژه این چنینی هستیم گفت: همین خانه کناری مقر بچه‌های اهل سنت است و فرمانده پایگاه‌اش «شیخ صباح الشِّمِّری» هستند که آدم معروفی است و بزرگ قبیله شمری‌هاست و چند صد نفر نیرو دارد.
پرسیدم حاضر به مصاحبه هستند؟ گفت بله چرا که نه. خیلی هم استقبال می‌کند.
برای بنده تا این حد بی اطلاعی در بین خبرنگاران و کسانی که آن‌جا به فعالیت رسانه‌ای مشغول بودند خیلی عجیب بود. ما در چند متری مقر اهل سنت بودیم که ضد داعش می‌جنگیدند ولی رسانه‌ها اطلاعی نداشتند!

منبع: کانال تلگرام جشنواره فیلم عمار، @AmmarFest

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۱۵ دی، ۱۳۹۵ ۱:۵۹ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *