پایان دفاع، آغاز بازسازی

کتاب “پایان دفاع، آغاز بازسازی”، مذاکرات و مشورت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به عنوان جانشین وقت فرمانده کل قوا و فرمانده عالی جنگ، با امام خمینی (ره)، فرماندهان و سران سه قوه درباره پذیرش قطعنامه 598 در سال 1367 را دربر دارد.
مهم‌ترین وقایع سال 67: موشک‌باران‌ شهرها، جنگ‌های دریایی در خلیج فارس، پذیرش قطعنامه 598، عملیات مرصاد، آغاز سریع بازسازی کشور، فرستادن نامه امام خمینی (ره) به گورباچف و حواشی آن، مساله سلمان رشدی، ‌اصلاح قانون اساسی و ایجاد نخستین برنامه توسعه 5 ساله، از مهمترین موضوعات به شمار می‌آیند.
خاطرات شخصیت ها، آثار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس، کتاب‌های ارتش و سپاه درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، آثار منتشر شده در کشورهای دیگر از جمله عراق و مصر درباره دفاع‌مقدس و آرشیو رسانه‌های خارجی و خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 67، از جمله منابع استفاده شده در این اثرند.
منابع منتشر شده مجلس شورای اسلامی، آمارهای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و اداره کل تبلیغات دولت، روزنامه‌های کثیرالانتشار سال 67 و از جمله آن‌ها جمهوری اسلامی، اطلاعات، کیهان و رسالت، آرشیو دفتر نشر معارف انقلاب درباره سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، خطبه‌های نماز جمعه و پیام‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دیگر منابع مورد استفاده در تدوین این اثرند.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۲۹ بهمن، ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ب.ظ

دسته بندی: خاطره نگاشته ها

۵ thoughts on “پایان دفاع، آغاز بازسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *