«کابینه احمدی نژاد ۳ مرتبه از رهبری درخواست مذاکره با آمریکا داشت»

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخشی از گفتگویش با خبرگزاری ملت در واکنش به اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد مبنی بر مخالفت جدی وی با مذاکره با آمریکا حتی در جریان تعیین تکلیف برجام می گوید: این اظهارات خلاف واقع است، احمدی نژاد در دایر کردن رابطه با آمریکا نظر داشت، کابینه ایشان سه مرتبه از مقام معظم رهبری اجازه و درخواست حل مسئله از طریق مذاکره با آمریکا را داشت.
وی در ادامه عزل آقای متکی را یادآور شد و گفت: عزل متکی برای فشار جهت مذاکره و صحبت او با نماینده آمریکا در سازمان ملل نبود، در آن زمان اخباری از فشل بودن نماینده‌های ایران در خارج از کشور به برخی مقامات کشوری داده شد، متکی در پاسخ به راه حل این موضوع نیز اذعان داشت که برای همه این بخش‌ها و سمت‌ها گزینه و سفرایی پیشنهاد دادیم، اما آقای احمدی نژاد انتخاب را به مشایی موکول کرده و فرد مورد نظر مشایی هم مورد تایید ما برای سمت سفیری نیست. از همین رو احمدی نژاد به محض اینکه در جریان این موضوع قرار گرفت آقای متکی که در حال مذاکره با رئیس جمهور کشور میزبان بودند را وسط مذاکره عزل کرد.
ذوالنوری ادامه داد: در جریان مذاکره متکی با رئیس‌جمهور کشور میزبان یادداشتی به رئیس جمهور میزبان رسید و وی برای بیست دقیقه از اتاق بیرون رفت و بعد از بازگشت به آقای متکی می‌گوید که شما از این لحظه مهمان هستید و طرف مذاکره با ما نیستید. این اقدام احمدی نژاد وهن جمهوری اسلامی بود، رئیس جمهور وقت باید بعد از بازگشت آقای متکی وی را عزل می‌کرد. متاسفانه این اقدامات هزینه بسیار برای نظام درست می‌کرد که در رفتار ایشان دیده می‌شد.

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۱۳ خرداد، ۱۳۹۷ ۷:۴۶ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *