گلایه رهبری از تاسیس یک بانک توسط نهادهای نظامی

غلامعلی جعفر زاده، ضو کمیسیون برنامه مجلس، جزییات دیدار کمیسیون متبوع خود با رییس جمهوری را روایت کرد.
نماینده مردم رشت، در این روایت به دو مسأله مهمی که توسط رئیس جمهور مطرح شد اشاره کرد. اولی ماجرای نامه روحانی به رئیس قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی و مسأله دوم ماجرای گلایه رهبری از تاسیس بانک توسط یک نهاد نظامی.

نامه روحانی به آملی لاریجانی برای پیگیری پرونده بابک زنجانی توسط وزرات اطلاعات

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: در این جلسه در خصوص پرونده بابک زنجانی نیز روحانی روایت کرد که در ابتدای دستگیری بابک زنجانی نامه ای به آملی لاریجانی با این مضمون که این پرونده زنجانی را به وزرات اطلاعات بدهید، نوشته است و استدلال های خود درباره این درخواست را نیز بیان کرد. وی ادامه داد: روحانی مطرح کرد که بعد از نامه در دیداری حضور با رییس قوه قضاییه نیز این درخواست را داده است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین تاکید کرد: روحانی علاوه بر این مطرح کرد که در پرونده زنجانی هنوز سرنوشت 3 و نیم میلیارد پول مشخص نیست و اگر اعدام صورت بگیرد، بسیاری از سوالات بی جواب بماند.

با حضور حوزه های امنیتی در اقتصاد بخش خصوصی رقابت ازاد ندارد

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به این نگاه حسن روحانی مبنی بر اینکه تا زمانی که اقتصاد از امنیت جدا نشود درست نمی شود، گفت: روحانی در این جلسه تاکید داشت که حوزه های امنیتی تنها باید نظارت کنند اما دخالت نکنند، اگر حوزه های امنیتی دخالت در اقتصاد داشته باشد بخش خصوصی نمی تواند فعالیت و رقابت کرده ان زمان رقابت نیز رقابت آزادی نیست.
نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس خاطر نشان کرد: روحانی تاکید داشت که بخش های نظامی و انتظامی هرچقدر اعتبار بخواهند می دهم اما اجازه ورود آن ها به اقتصاد را نمی دهم.

روایت روحانی از گلایه رهبری درباره تاسیس بانک یکی از نهادهای نظامی

جعفر زاده در بخش دیگری از روایت دیدار با رئیس جمهور، با بیان این که روحانی تاکید داشت که اقتصاد کشور را باید احیا کنیم، تصریح کرد: نیروهای مسلح نباید بانک داشته باشند و هیچ کدام هم با مجوز رهبری نیست.
جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تاکید کرد: روحانی در این جلسه روایت کرد که در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی مقام رهبری وی را به عنوان دبیر شورای امنیت فراخواندند و تاکید داشتند که برو با آقای هاشمی صحبت کن و بگو چرا یکی از نیروهای نظامی در حال زدن بانک است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در این خصوص نیز گفت: ایشان روایت کرد که در این خصوص با آقای هاشمی صحبت کرده و مطرح شده که موضوع مورد بحث نیروی نظامی نیستند اما در کل تاکید داشتند آقا به شدت از اینکه دستگاه امنیتی ورود به حوزه اقتصاد داشته باشد گلایه داشتند.

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۱۴ دی، ۱۳۹۵ ۲:۵۹ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *