بلاتکلیفی ریشه قتلهای زنجیره ای در سطح سران قوا

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۸ تیر ۱۳۷۸

آقایان [امیر] تهرانی و [علی] باقری، معاونین وزارت اطلاعات آمدند. گفتند، اظهارات آقای [محمد] نیازی، [رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح]، در مورد عوامل قتل‌ها و خودکشی سعید امامی، در بین بسیاری از پرسنل اطلاعات، با ناباوری مواجه شده است و بعضیها با اظهارات آقای [روح‌الله] حسینیان موافق‌اند. معتقد بودند که سیاست اصرار بر اثبات نفوذ عوامل بیگانه در وزارت اطلاعات، به نفع نیست و بی اعتمادی عمیقی به جا میگذارد. من هم گفتم، اظهارات آنها در جلسه سران، در محضر رهبری هم قانع‌ کننده نبود.

آقای [حبیب‌ الله] بوربور، مسئول نوسازی و توسعه مدارس وزارت آموزش و پرورش آمد. نیازها و امکانات و حجم کمک بخش خصوصی و افراد خیریه ساخت مدرسه را گفت و خواست که در اجلاس خیریه‌ها شرکت کنم. گفت که با این سطح سازندگی، عقب ماندگیها جبران نمی شود. [آقای سیدرضا فاضلیان]، امام‌جمعه، [آقای حسن زمانی]، نماینده و فرماندار ملایر آمدند و ضمن ستایش از سازندگیهای دوران مسئولیت من، برای ساخت مصلا استمداد کردند و برای سفر به ملایر و … دعوت نمودند. عصر عقد [آقای امیرعباس آهنگرزاده]، یکی از پرسنل را بستم.

[آقای غلامرضا شافعی]، وزیر صنایع و معاونان و مدیران آمدند و گزارش مبسوطی از وضع طرح‌ها و سرمایه‌گذاری و تولید و شهرک‌های صنعتی دادند؛ سرمایه‌گذاری و تخصیص ارز کم شده و گرانی ارز آزاد، باعث کمبود نقدینگی واحدها و رکود شده است.

در اخبار جهان، سفر [آقای چوخاچو پولوس]، وزیر دفاع یونان و مطرح شدن همکاری نظامی ایران، یونان و ارمنستان، عکس‌العمل‌های زیادی دارد. محکوم به اعدام شدن [عبدالله] اوجالان در ترکیه هم مورد توجه است. نامه‌ای از طرف [آقای ادوارد شواردنادزه]، رییس جمهور گرجستان رسید. خواستار گذشت از یهودیان متهم به جاسوسی شده؛ معلوم است که اسراییلی ها، تحرک وسیعی شروع کرده‌اند و مثل قضیه رون آراد، [‌خلبان مفقودشده اسراییلی]، از این به بعد شاهد این‌گونه پیغام‌ها خواهیم بود.
به خانه آمدم. سعید و فاطی و سارا و علی، شام پیتزا آورده بودند.

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۸ تیر، ۱۴۰۱ ۵:۳۰ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *