بمب گذاری در تهران توسط دانشجویان دانشگاه امام صادق/ عدم موافقت رهبری با چادر اجباری

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 22-30 دی 1372

چهارشنبه ۲۲ دى
آقاى علی‌محمد بشارتى، وزیر کشور، اطلاع داد عوامل تیراندازى در سفارتخانه‌‌هاى انگلیس و روسیه بازداشت شده‌اند؛ گروهى با افکار شبیه فرقان هستند.

شنبه ۲۵ دى
آقاى علی‌محمد بشارتى، وزیر کشور تلفنی اطلاع داد که عوامل بمب‌گذارى در میدان فردوسى را گرفته‌اند؛ از دانشجویان دانشگاه امام صادق‌اند.

آقای علی‏محمد بشارتی، وزیر کشور آمد. گزارشى از عوامل خرابکار داد که اخیرا از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) دستگیر شده‌اند و براى کارهاى جنبى کمک خواست.

شب میهمان آیت‌الله خامنه‌اى بودم. درباره نامه آقاى فهد و سفر آینده دکتر ولایتى به عربستان سعودی و مطالبى که باید پیغام بدهیم، همچنین درباره وضع فعلى مصلاى تهران و مسایل جارى مذاکره کردیم. ایشان گفت، با فکر بعضى‌ها که دنبال چادر اجبارى هستند، موافق نیستند؛ با اینکه چادر را بهترین حجاب مى‌دانند.

چهارشنبه ۲۹ دى
آقاى محمدرضا مهدوی کنی، گزارشى از گروهى افراطى از دانشجویان دانشگاه امام صادق را داد که در گذشته، مزاحم مدیریت دانشگاه بوده‌اند. شبانه اتاق‌ها را قفل زده‌اند و تهدید نموده بودند و اخیرا به سفارتخانه‌هاى انگلیس و فرانسه حمله کرده بودند و اعلامیه‌هاى بد، شبیه گروه فرقان پخش کرده بودند و دستگیر شده‌اند.

آقاى محمد یزدى، گزارش بحث‌هاى جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد مرجعیت را داد. سپس در این مورد بحث کردیم و پیشنهاد شد که جریان را به حال خود بگذاریم؛ مثل گذشته‌ها بحث ناتمام ماند.

پنج‌شنبه ۳۰ دى
به وزارت اطلاعات، دادستان انقلاب و نیروى انتظامى گفتم که مسأله گروه افراطى دانشگاه امام صادق(ع) را که اخیرا شرارت کردند و دستگیر شدند، پیگیرى کنند.

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۳۰ دی، ۱۳۹۹ ۴:۵۲ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *