جیوه بودن اورانیومی که فردی به ایران آورد!

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۶ بهمن ۱۳۷۷

آقاى محسن رضایى، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت]، براى امور ادارى مجمع آمد و سپس خبر داد که ایجاد تشکیلاتی توسط جمعى از نمایندگان مستقل و دیگران، منجمله برادرش، [آقای امیدوار رضایی] و نیز جمعیتى بنام خدمتگزاران انقلاب که اخیرا اولین اعلامیه‌اش صادر شده و در آن شعار محورى «درود بر سه یاور خمینى، خامنه‌اى، هاشمى و خاتمى» تأکید شده، در حال تأسیس است.

آقاى [امیر] تهرانى از وزارت اطلاعات، براى کسب اطلاع از نتیجه مذاکرات من و رهبرى در مورد وزیر اطلاعات آمد. آقایان طه‌ هاشمى [نماینده قم] و [محمدمهدی] فقیهی، [قائم مقام دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم] آمدند. خبر دادند. روزنامه‌اى به نام «انتخاب»، به صاحب امتیازی آقاى هاشمى و سردبیرى آقاى فقیهی آماده انتشار دارند و با من براى خط مشى و مباحث اصولى مشورت کردند و گفتند، بنا دارند خط مستقل و اعتدال را در پیش بگیرند و براى پشتوانه مالى آن هم مؤسسه اقتصادى تأسیس کرده‌اند.

آقاى [احمد] زمانیان آمد. از آقاى یزدى و عملکرد قوه قضاییه انتقاد کرد و گفت، از کار در مرکز تحقیقات [قوه قضاییه]، کناره‌گیرى کرده و از من خواست که در مجمع [تشخیص مصلحت] کار کند. خبر داد، ماده‌اى که چندی قبل به عنوان اورانیوم، توسط فردى به ایران آمده بود و ایشان از من خواسته بود که بررسى کنم و وزارت اطلاعات بررسى کرد، جیوه بوده است و اسباب شرمندگى.

عصر جمعى از شاعران و انجمن‌هاى شعر آمدند. آقاى حسین مرعشى، [برادر همسرم]، متن بیانیه آنها را خواند و چند نفر شاعر زن و مرد اشعارشان را خواندند که بعضى در لطف به من بود. من هم برایشان صحبت کردم و کتاب‌هایى هدیه دادند و من هم به هر یک دوره‌ای از کتاب خاطراتم [=دوران مبارزه] را دادم. آقاى [ابوالفضل] توکلى بینا، [مشاور رییس‌جمهور در امور اصناف] آمد. از عملکرد دولت و مشاورین و دوستان آقاى خاتمى انتقاد کرد و از من خواست که براى نجات انقلاب، فکرى بکنم.

امروز هم آمریکایى‌ها، چند حمله موشکى به عراق داشته‌اند و بیانیه‌هایى از سوى عراق و بعضى کشورها صادر شده و ایران هم اصابت موشک به آبادان را به شدت محکوم کرده است. روزنامه‌هاى چپ، سروصداى زیادى در مورد انفجار دفتر روزنامه خرداد دارند.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۷ بهمن، ۱۴۰۰ ۱:۰۳ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *