خاطره‌ای ناگفته از برخورد امام خمینی با انتشار عکس فرمانده نیروی دریایی ارتش کنار یک زن

هادی غفاری به بیان خاطره ناگفته ای از نوع مواجهه امام خمینی با انتشار عکس زنی در کنار فرمانده وقت نیروی دریایی ارتش پرداخت؛ آن زمان ناخدا افضلی به جاسوسی متهم و اعدام شد اما بنیان‌گذار جمهوری اسلامی این روش را تقبیح کرد.
هادی غفاری گفت: ما کشف کردیم که فرمانده نیروی دریایی ناخدا افضلی از طریق حزب توده با روس‌ها مرتبط است و پاره ای اسناد به کلی سری نظامی را به روس‌ها می‌ دهد و روسیه هم آن اسناد را به عراق و صدام ارایه می کند و همین باعث شده بود ما شهدای زیادی بدهیم.
وی ادامه داد: من پرونده او را نزد امام بردم. پرونده‌‎ای که شامل 4 هزار صفحه می‌شد. در این پرونده قطور به جز اسناد و مدارک بسیار، عکسی هم بود که در آن ناخدا افضلی کنار زنی نشسته بود که پوشش نامناسبی داشت. ما تصور می کردیم این عکس مدارک را کامل و محکم می کند اما امام وقتی این عکس را دید آن را از من گرفت و با لحن تند و از سر نارضایتی گفت: این عکس چیست آقای غفاری؟!
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام فرمودند: آقای غفاری مبارزه ما شرفتمندانه است و این روشی که در پیش گرفته‌اید غیر شرفتمندانه است و اگر به شما حسن ظن نداشتم به خاطر این عکس شما را حد می‌زدم.
رئیس بنیاد الهادی تصریح کرد: ایشان به من گفتند با زندگی خصوصی مردم چه کار دارید؟ و بعد به من گفتند اصل این عکس کجاست؟ گفتم نزد من است. گفتند تا من نماز می‌خوانم بروید و عکس را بیاورید. به ایشان عرض کردم با شما نماز بخوانم و بعد بروم ؟با حالتی تند فرمودند : نخیر! لازم نکرده است، بفرمایید.
هادی غفاری ادامه داد: نمی‌دانم مسیر جماران تا تهران نو را چگونه طی کردم که تا نماز امام تمام شده بود خود را به جماران رساندم و نگاتیو عکس را هم تحویل امام دادم.
این روحانی مبارز سال های انقلاب خاطر نشان کرد: امام به احمد آقا گفت دستگاه خرد کن را بیاور و عکس را در دستگاه قرار داد و حتی بعد از پودر شدن کامل عکس دست خود را در جعبه پودر کردند و آن را هم بهم زدند.
وی افزود: امام بعد از منهدم شدن عکس به من گفتند آفای غفاری با اینکه شما را می شناسم و پدر شهید شما هم رفیق بزرگوار من بود، اما این روش شرافتمندانه نیست.
نماینده سابق مجلس در ادامه به خاطره‌ای از روز رای اعتماد به یکی از وزرا در دهه 60 هم اشاره کرد و گفت: در جریان رای اعتماد یکی از نمایندگان خانم عکس مراسم عروسی را در مجلس نشان می داد تا وزیر پیشنهادی رای اعتماد نیاورد.
غفاری ادامه داد: من با دیدن این عکس، آن را از آن خانم قاپیدم و آن را به آقای هاشمی که آن موقع رئیس مجلس بود نشان دادم و گفتم آقای هاشمی در صحن خانه ملت، با آبروی مردم بازی می‌شود. هاشمی نیز که در جریان برخورد امام با من در ماجرای پرونده افضلی بود خطاب به نمایندگان گفت: این رفتار حقارت بار و خلاف اخلاق و شرع است و دور از انصاف و وزیر پیشنهادی رأی آورد.

منبع: سایت عصر ایران

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت، ۱۳۹۵ ۳:۲۲ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات تاریخ معاصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *