درخواست شهیدان احمد کاظمی و قاسم سلیمانی برای بازگرداندن نام محسن رضایی به لیست کارگزاران

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۰ بهمن ۱۳۷۸

آقای [حسین] موسویان، [عضو شورای عالی امنیت ملی] آمد، به منظور اینکه موافقت من را برای ابقای آقای [مهدی] کروبی، [دبیر کل مجمع روحانیون مبارز] در لیست حزب اعتدال [و توسعه] بگیرد. آقایان [امیر] تهرانی و هاشم [علوی] از معاونان وزارت اطلاعات آمدند. خوشحال‌اند، از اینکه تیم جدید نظر داده که اعترافات گروه قاتلان زنجیره‌ای در مورد جاسوسی و فساد اخلاقی و … واقعیت ندارند و از تبعات کشف تندروی تیم ضد بازجویی اولی و نیز کیفیت ادامه پیگیری پرونده، نگران‌اند.

شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان آمدند. از مراجعت من به صحنه و نیز کارهای مهم من در انقلاب قدردانی کردند و پیشنهادهایی داشتند و انتقاداتی از وزارت علوم و تحکیم وحدت. برایشان صحبت کردم.  ناهار میهمان دفتر بودند. به هر یک، کتابی از خاطراتم دادند.

ظهر محسن و عفت و فاطی و محمد، ناهار در دفتر من بودند. آقایان [مرتضی] قربانی و [حسن] دانایی فر و [قاسم] سلیمانی و [احمد] کاظمی، تلفنی درخواست کردند که برای برگشت نام آقای محسن رضایی به لیست کارگزاران تأکید نمایم. به محسن و محمد گفتم، به آقای کرباسچی، [دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی] بگویند،حذف نام او کار خوبی نیست.

عصر عقد ازدواج خانم قرایی از همکاران دفتر فاطی را بستم. اعضای دانشجویان کانون‌های دانشجویی حزب کارگزاران آمدند. برای آنها در مورد اهمیت سازندگی صحبت کردم. آقای [محمدرضا] رحیمی آمد. نتیجه افکارسنجی در مورد انتخابات تهران را آورد و من با ۶۱ درصد از دیگران جلو هستم و رضا خاتمی و فائزه، دوم و سوم.

حمید بهرامی آمد و شایعه همکاری سابق با نشریه پیام دانشجو را منکر شد و برای سخنرانی در رفسنجان در هفته آینده مشورت کرد. گفتم، بهتر است برای کم شدن اختلافات و نزاع‌های سابق، وارد این مسایل نشود.  قرار بود، دفتر تحکیم وحدت امروز در دانشگاه امیرکبیر، همایش نقد دوران سازندگی داشته باشد که دانشگاه به آنها اجازه نداده است.

اسراییلی ها، به تلافی عملیات مؤثر حزب‌الله، چند روز است که لبنان را بمباران میکنند. مسأله هواپیمای ربوده شده افغانستان در لندن ادامه دارد. چهار نفر از داخل هواپیما فرار کرده‌اند؛ شبهه‌ای پیش‌آمده که از هواپیماربایان هستند.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۲۰ بهمن، ۱۴۰۱ ۵:۴۵ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *