ناگفته هایی از آخرین نماز جمعه هاشمی رفسنجانی!

آنچه میخوانید بخشی از گفتگوی سید رضا تقوی، از چهره های اصولگرا و رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه، در برنامه دست خط است:

س: سخت‌ترین خطبه نماز جمعه‌ای که مدیریت کردید، فکر می‌کنم سال 88 بود. درست است؟

تقوی: بله. بعد از فتنه و خطبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. شب و روز بسیار سختی بود. فشاری که در آن 24 ساعت تحمل کردم، وقتی یاد آن زمان می‌افتم ذهنم سنگین می‌شود.

س: با آیت‌الله هاشمی صحبت کردید؟

تقوی: بله. روز قبل صحبت کردم و گفتم شرایط بسیار نامناسب است و نماز باید حتما به امامت شما اقامه شود، چرا که نوبت ایشان بود. خواهش کردم بیانات شما هم در جهت وحدت و آرامش و یکپارچگی باشد و ایشان هم گفت بله، من هم در ذهنم همین است که جامعه را به سمت آرامش پیش ببرم. قرار بود آقای حسینی وزیر اقتصاد و دارایی صحبت کند. ایشان شرایط را که دید گفت صحبت من اقتصادی و تخصصی است و در این فضا تناسب ندارد و من نمی‌توانم جمعیت را در صورت بروز حادثه‌ای کنترل کنم. از ایشان عذرخواهی کردیم و قرار شد خود من صحبت کنم. من هم انرژی زیادی مصرف کردم.
البته درون دانشگاه آرام بود، ولی پشت دیوار دانشگاه شعار می‌دادند و من از آن بالا می دیدم، حرف‌های خودشان را بیان می‌کردند و سعی داشتند شعار را به درون دانشگاه منتقل کنند و جلسه را برهم بریزند. در آن زمان نیروهای امنیتی به خصوص برادران سپاه که امنیت تهران را برعهده داشتند و دارند، واقعا فداکاری کردند. با همه وجود، هم منطقه نماز جمعه و هم شهر تهران را حفاظت کردند، چون احتمالات زیادی داده می‌شد. آن نماز جمعه نماز جمعه سختی بود و برخی دخالت هم می‌کردند.

س: چه کسانی دخالت می‌کردند؟

تقوی: مجاز نیستم بیان کنم. برخی بدشان نمی‌آمد نماز جمعه برهم بریزد.

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۴ آذر، ۱۳۹۶ ۲:۴۵ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *