روایتی از دیدار خانواده هاشمی رفسنجانی با رهبر انقلاب؛ “من هر شب دعایشان می کنم.”

بخشی از گفتگوی تفصیلی سایت انتخاب با محمد هاشمی رفسنجانی را که به شرح دیدار خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخته، میخوانید:

شما همراه خانواده آقای هاشمی در دیدار با رهبر معظم انقلاب حضور داشتید؟

بله.

راجع به این جلسه توضیح می فرمایید.

این جلسه با آقا بسیار عاطفی و مهربانانه بود. آقا که تشریف آوردند در ابتدا راجع به آقای هاشمی صحبت کردند و بعد هم فرمودند که ما مدتهاست در دیدار با آقای هاشمی در ابتدای جلسات راجع به وضع شرایط زندگی و عمرمان با هم می گفتیم که بالاخره سنی از ما گذشته و آقای هاشمی می گفته که 5 سال از ایشان بزرگتر است و مثلا اینگونه هستم اما رهبری می فرمودند که نه، شما سالم هستید. آقا نصایحی هم فرمودند و تاکید کردند کسی که از دنیا می رود، دیگر دستش از دنیا کوتاه است بنابراین وراث یا بازماندگان و مردم باید برای ایشان هدیه ای بفرستند. حتی یک صلوات یا یک سوره قرآن یا نماز. بیشتر جنبه های اخلاقی و رفتاری را تاکید می فرمودند. بعد از این قسمت هم که تمام شد، از ایشان تشکر کردیم و با هر یک از اعضای خانواده که می شناختند، گفتگوهای دونفره داشتند.

فقط آقایان بودند؟

بله، خانم ها نبودند.

آقای مهدی هاشمی هم بودند؟

بله، آقا مهدی هم بود. حتی به آقا مهدی گفتند که من عقد شما را در همین اتاق بستم و مادربزرگتان هم حضور داشتند. یادشان بود. عقد ازدواج آقامهدی خدمت آقا بوده است.

راجع به وضعیت آقای مهدی هاشمی در آن جلسه بحث شد؟

خیر.

در جلسه جداگانه ای بحث شد؟

نمی دانم. آقا محسن ممکن است، ولی در آن جلسه اصلا راجع به مسائل سیاسی و کاری بحثی نشد.

رهبر انقلاب، نصیحتی به فرزندان آقای هاشمی نکردند؟

فقط فرمودند وقتی دست حاج آقا از اینجا کوتاه است باید برای ایشان هدیه بفرستید. گفتند که من هر شب دعایشان می کنم. همیشه دعایشان می کنم. گفتند که من یادشان هستم. گفتند که وقتی خبر را شنیدند خیلی سنگین بود و اعضای دفتر نگران بودند. از این فرمایشات اینگونه داشتند.

منبع: سایت انتخاب

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۳۰ فروردین، ۱۳۹۶ ۵:۳۸ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *