روایتی تامل برانگیز از عکس العمل مسلمانان جهان نسبت به اتفاقات داخلی ایران

آنچه می خوانید بخشی از پاسخ حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی، از فعالان باسابقه حوزه عملیه در منطقه آمریکای لاتین به پرسش های هفته نامه پگاه است. ایشان سال ها پس از انقلاب اسلامی به عنوان رایزان فرهنگی در آرژانتین فعالیت می کرد. در مقطعی معاون بین الملل سازمان مدارس و حوزه های علمیه خارج از کشور بود و هم اکنون مشاور ریاست جامعه المصطفی العالمیه در امور بین الملل است. وی در این گفتگو، از وضعیت فرهنگی و دینی آمریکای لاتین و تاثیرانقلاب اسلامی بر مسلمانان و گسترش اسلام در منطقه می گوید.

آیا گروه های مسلمان منطقه نسبت به حوادث و مسائل جهان، از قبیل اوضاع فلسطین، لبنان، یمن و… واکنش نشان می دهند و آیا پی گیر این مسائل هستند؟

در رابطه با حوادث جهان اسلام، کل مسلمانان از حوادثی که برای مسلمانان دیگر پیش می آید، نگران می شوند. مثلاً در حوادث پس از انتخابات اخیر در جمهوری اسلامی ایران، نگران بودند و همیشه برای جمهوری اسلامی دعا می کردند و یادشان هست که حضرت امام(ره) فرمود که اگر می خواهید دعا کنید برای جمهوری اسلامی دعا کنید. لذا همیشه برای جمهوری اسلامی دعا می کنند. اختلافات در ایران هم برایشان خیلی نگران کننده است. بعضی اوقات در بین شان حالت گریه پیدا می شود، که چرا در جمهوری اسلامی ایران، این اختلافات هست؟ آیا مسلمان می تواند برای قدرت، مادیات و پول با مسلمان دیگری، اختلاف پیدا کند؟!
در مورد حوادث لبنان و فلسطین، اکثر مراکز اسلامی منطقه تظاهرات کردند و حمایت خودشان را اعلام کردند. در آرژانتین که مقر صهیونیست ها است، مسلمانان منطقه، 18 مرتبه تظاهرات انجام دادند. اول فکر می کردند که کسی شرکت نمی کند، ولی اکثر گروه های مخالف آمریکا شرکت کردند. در بعضی از تظاهرات ها بین18، 25 و 50 هزار نفر شرکت داشتند؛ و این مشخص می کند که مردم منطقه حوادث و مسائل جهان اسلام را دنبال می کنند و در جاهایی که خوشحالی هست، خوشحال می شوند و در حوادثی که حوادث خوبی نیست، تفرقه است، ضعف است، آنها هم ناراحت و نگران می شوند.

منبع: خبرگزاری حوزه

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۲۰ اسفند، ۱۳۹۵ ۱۲:۳۸ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *