روایت احمد توکلی از دو ماجرایی که امام و رهبری با کسانی که مانع رای آزاد نمایندگان اند، برخورد کردند!

اخیرا با مطرح شدن بحث FATF در مجلس شورای اسلامی بحثهای زیادی درگرفته و عده ای از مخالفان این طرح نمایندگان موافق را به خیانت و وطن فروشی و القابی اینچنینی متهم کردند. احمد توکلی نماینده اسبق مجلس در گفتگویی با خبرگزاری فارس از دو ماجرایی گفته که در مجالس مختلف امام و رهبری از رای آزاد نمایندگان دفاع کرده و متهم کردن افراد به اینگونه القاب را محکوم کرده اند. دو ماجرایی که به مجالس دوم و نهم بر می گردد:

* در سال 1364 دور دوم ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای، حضرت امام نامه‌ای نوشتند به مجلس و تغییر نخست‌وزیر را در آن شرایط خلاف مصلحت کشور اعلام کردند؛ و در انتهای نامه نوشتند که این نظر من است و نمایندگان مجلس خود دانند؛ یعنی حکم نفرمودند که نمایندگان وظیفه پیدا کنند، بلکه توصیه کردند. مرحوم آقای آذری قمی در مخالفت با نخست‌وزیری آقای موسوی صحبت کرد و 99 نفر به نخست‌وزیری ایشان رأی منفی دادند. طرفداران آن موقع آقای موسوی و اصلاح‌طلبان امروز جنجال کردند که این 99 نفر ضد ولایت‌فقیه هستند و آنان ناسزاها شنیدند اما از جای در نرفتند. بعد از چند روز به مناسبتی نمایندگان دسته‌جمعی، به خدمت امام رفتند. امام خیلی محکم از 99 نفر حمایت کرد و به نظر من آنان سربلند شدند و موضعشان تاریخی شد. از افرادی هم که به آقای میرحسین موسوی رأی داده بودند هم حمایت کرد و فرمودند مجلس جای همین حرف‌هاست. جای موافق و مخالف است. شما نباید به خاطر آرایی که می‌دهید یکدیگر را تخطئه کنید. امام فرمودند حالا چه می‌کنید؟ آیا مخالفان چوب لای چرخ دولت می‌گذارند تا شکست بخورد برای اثبات ادعایشان؟ یا موافقان دولت عیب‌های دولت را لاپوشانی می‌کنند برای درست نشان دادن تصمیمشان؟ باید خدایی تصمیم گرفت.

* در مجلس نهم نیز یک بار حضرت آقا نمایندگان سرشناس مجلس را جمع کرد و به آن‌ها توپید و به آقای لاریجانی گله کرد که چرا نمایندگان دو دو می‌کنند تا رئیس‌جمهور نتواند حرفش را بزند. ما معتقد بودیم که حضرت آقا با صحبت‌های احمدی‌نژاد موافق نبودند اما از اینکه مجلس نگذاشت او حرفش را بزند خیلی ناراحت شدند.

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۲۴ مهر، ۱۳۹۷ ۸:۵۵ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *