روایت رهبر انقلاب از کسانی که دستور امام برای منع ورود سپاه به سیاست را نپذیرفتند و خوششان نیامد!

موضع خود را شناختن و در آن قرار گرفتن، هوشیاری سیاسی، شم سیاسی و قدرت تحلیل سیاسی – البته به دور از ورود در دسته‌بندیهای سیاسی -خودش یکی از آن خطوط ظریفی است که من در پیام هم به شما [فرماندهان سپاه] عرض کردم؛ امام هم که مکرر در مکرر فرموده بودند.
البته یک عده خوششان نمی آمد: نه، چرا در کارهای سیاسی دخالت نکنند!؟ همان وقت من یادم هست که بعد از گذشت چند ماه از فرمایش امام، یک حادثه انتخاباتی در پیش بود و زیدی به یکی از شهرها رفته بود -که نمیگویم کجا، چون نمیخواهم نزدیک بشوم- و سخنرانی کرده بود. آن وقتها نوارش را آوردند و من گوش کردم. او میگفت: نه آقا، چرا میگویید سپاه در سیاست دخالت نکند؟ باید بکند؛ از شماها چه کسی بهتر؟(!)
ببینید، اینها حرفهای خوشایند و دلنشینی است که این جوان مبارزِ پُر از خون انقلابی، به هیجان بیاید: بله، چه کسی از ما بهتر؟ امام این موضوع را صریحاً گفته بودند؛ اما اینها بین آگاهی سیاسی و حضور سیاسی در صحنه انقلاب -که این خوب است- و بین دخالت در معارضات سیاسی و جناح‌بندیهای سیاسی و به نفع یکی و به ضرر دیگری کار کردن -که این همان چیز بد و بسیار خطرناکی است که امام هیأتی را مأمور کردند و گفتند ببینید چه کسی این‌طوری است، از سپاه بیرونش کنید- خلط میکردند.
توجه داشته باشید که انگیزه‌های سیاسی و جناحی نباید بتواند از یک مجموعه سالم، خالص و کارآمد مثل سپاه -که ذخیره‌ای است برای روزی که انقلاب از آن استفاده بکند- بهره ببرد. این ذخیره بایستی سربه‌مهر بماند، تا در جای خودش مصرف بشود.

منبع: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه، ۱۳۷۰/۰۶/۲۷

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۲ اردیبهشت، ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *