شکایت به هاشمی از توسعه طلبی وزارت اطلاعات/ گلایه همسر هاشمی از اظهارات محمد یزدی چه بود؟

خاطره روز 31 فروردین سال 1368

به دفتر فرماندهی کل قوا رفتم. آقای کیانی آمد. اقدامات خود در خصوص تنظیم صنایع [پدافند] ش. م. ر [شیمیایی، میکروبی، رادیواکتیو] را گفت و برای ادامه کار مشورت کرد. و گزارش تهیه مواد اولیه صنایع را داد. آقای مبلّغ آمد از روی نقشه، طرح وصل دو رودخانه میمه و دویرج در ایلام و در شمال خوزستان را داد. بناست به صورت یک مانع مهم آبی در مرز، از دهلران تا هور مهار شود و برای عمران اراضی مجاور مورد استفاده قرار گیرد؛ طرح مهم عمرانی ـ نظامی است.
معاونان ستاد کل و وزرای سپاه و دفاع و فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش و سپاه آمدند. درباره خریدهای نظامی احتمالی از شوروی مذاکره شد و موارد مورد نظر انتخاب گردید. تا ساعت چهار بعدازظهر استراحت کردم و سپس کارهای نظامی را انجام دادم.
تیمسار [مصطفی] ترابی [فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش] آمد. گزارش اقدامات ساحفاجا [= سازمان حفاظت و اطلاعات ارتش] در شناسایی عوامل منحرف و جاسوس ارتش را داد و درباره توسعه طلبی وزارت اطلاعات در اختیارات شکایت کرد.
آقایان نیلی و توکلی آمدند. گزارش کار صنایع الکترونیک نظامی شیراز را دادند و استمداد نمودند. آقای [علی] فلاحیان [معاون وزیر اطلاعات] آمد. درباره صنایع تانک و هواپیما و تعمیرات گزارش داد. نزدیک غروب به خانه آمدم. عفت به جلسه فاتحه مرحوم دکتر اسدی لاری رفته بود. شب آمد. او از اظهارات آقای [محمد] یزدی راجع به آیت‌الله منتظری گله داشت.

منبع: کارنامه و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1368، نشر معارف انقلاب

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۲ اردیبهشت، ۱۳۹۷ ۲:۲۶ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *