عملیات روانی جالب صدام در جنگ!

روز شنبه 19 مهر 1365، نیروهای ایرانی در طرحی نو و عملیاتی غافلگیرانه، موفق شدند بیش از 100 کیلومتر به داخل عمق خاک عراق نفوذ کنند و ضربه سنگینی بر رژیم بعثی صدام وارد آورند.
رزمندگان اسلام در این عملیات چریکی بی سابقه که ارتش عراق به هیچ وجه انتظار چنین نفوذ و ضربه ای را نداشت، موفق شدند پادگان ارتش، مراکز حزب بعث و پالایشگاه نفت کرکوک عراق را از فاصله نزدیک گلوله باران کنند.
گذشته از وارد آمدن تلفات بر ارتش عراق، به آتش کشیدن پالایشگاه نفت بود که به دنبال آن لوله هایی که نفت را از طریق ترکیه به خارج صادر می کرد، بسته شد.
جمهوری اسلامی ایران با تبلیغات بسیار بر روی این عملیات مهم و بزرگ، اعلام کرد که صادرات نفت عراق از ترکیه مسدود شده و به این وسیله ضربه سنگین و غیرقابل جبرانی بر دولت بعث وارد آمد و از امروز عراق در سیستم توزیع سوخت با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد.
صدام حسین، برای مقابله با تبعات این عملیات و بی اهمیت نشان دادن ضربه وارده، بلافاصله دست به عملیات روانی مهمی برای حفظ روحیه مردم و ارتش زد.
صدام اعلام کرد:
“به مدت 3 روز، نفت و بنزین برای مردم عراق رایگان توزیع خواهد شد!”
و با این کار هم با ضربه نظامی و جنگ تبلیغاتی ایران مقابله کرد، هم از ایجاد هر گونه نارضایتی و احتمالا اعتراض مردمی جلوگیری کرد!

منبع: کانال تلگرام حمید داوودآبادی

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۸ دی، ۱۳۹۶ ۳:۵۹ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات شهدا و دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *