عیسی کلانتری: خاتمی می گفت امام به من دستور دادند که چرا از آواز زنان استفاده نمیکنی؟+ توضیحات سیدمحمد خاتمی

عیسی کلانتری، وزیر کار کابینه میرحسین موسوی نقل قولی از سید محمد خاتمی وزیر وقت ارشاد می کند که در جلسات هیئت دولت از نظر و دستور امام خمینی درباره پخش خوانندگی زنان در رادیو تلویزیون پرده برداشته است:

کلانتری در گفت و گو با رسانه عبدی مدیا در رابطه با نظر امام خمینی درباره آواز خوانی زنان خاطره ای را نقل کرده است که مشروح آن به همراه فیلم در پی می آید:

[irp]

کلانتری: آقای خاتمی وزیر ارشاد بودند، بنده وزیر کشاورزی کابینه بودم. ایشان از حضرت امام مستقیماً برای خود من در دولت نقل کردند که “من جسارت و جراتش را پیدا نکردم (آقای خاتمی الان زنده است. من این موضوع را چند جای دیگر هم نقل کرده ام) آقای خاتمی به بنده گفتند که حضرت امام به من دستور دادند که شما چرا از آواز خواندن خانم ها استفاده نمی کنید؟ به صورت تک خوانی نه به صورت گروهی.

آقای خاتمی (وزیر ارشاد وقت) گفتند حضرت امام این جمله را دو بار به بنده فرمودند امام من جرات بیان و اجرای آن را نداشتم. منتها حضرت امام (ره) در ادامه فرمودند “خانم هایی که صدای خوبی دارند نه خانمی که صدای خوبی ندارد اما به خاطر قیافه اش بیاوریم تا بخواند و به مردم تحویل دهیم”

آقای خاتمی فکر می کنم سال 68 در دولت آقای هاشمی این خاطره را برای من نقل کردند. قبل از اینکه از وزارت ارشاد استعفاء بدهند.

مجری: یعنی حضرت امام صدای خانم ها را حرام نمی دانستند؟

کلانتری: خیر حرام نمی دانستند. در رادیو و تلویزیون …

مجری: چطوری آقای خاتمی که روحیه انقلابی داشتند این مطلب حضرت امام (ره) منتقل نکردند؟

کلانتری: من نمی دانم از خود آقای خاتمی سوال کنید. حتی آقای خاتمی گفتند دستهایم قلم شود، من جرات و جسارت پیدا نکردم!

پس از انتشار این ویدئو، سیدمحمد خاتمی در گفتگو با خاتمی‌مدیا، رسانه رسمی سیدمحمد خاتمی در شبکه های اجتماعی، درخصوص ویدئو این توضیحات را ارائه کرد:

«صحبتهای جناب دکتر عیسی کلانتری درباب آوازخوانی زنان که در آن نسبتی به من داده شده بی اساس است. گرچه درحسن نیت آقای کلانتری تردیدی ندارم ولی اشتباه منافاتی با حسن نیت ندارد. موضوع از این قرار است که مدیر کل محترم ارشاد یکی از استان‌ها، استفتایی از حضرت امام کرده بود که همخوانی زنان (و شنیدن مردان) حکمش چیست؟ امام نوشتند اگر فسادی بر آن مترتب نباشد اشکالی ندارد. در سوال دوم پرسیده شده بود که تک‌خوانی زنان حکمش چیست؟ فرموده بودند حکم مسأله بالا را دارد.
نه یک‌بار نه دو‌بار، ابدا درباره پخش یا عدم پخش مطلبی نفرمودند»
تاریخ درج مطلب: شنبه، ۱۳ اردیبهشت، ۱۳۹۹ ۹:۲۵ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات مذهبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *