«مدیرکل پارلمانی دولت گفته، دفتر رهبری دستور داده‌اند آقای ناطق نوری در موافقت صحبت کند و آقایان مجید انصاری و خباز که برای مخالفت اسم نوشته بودند، صحبت نکنند.»

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۶ تیر ۱۳۷۸

آقای [مصطفی] میرسلیم، [عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد و از اوضاع عمومی کشور و از روندی که تبلیغات قتل‌ها در پیش گرفته اظهار نگرانی کرد و خواست که آنها را به راه درستی راهنمایی کنم و نیز برای شروع درس تفسیر برای اساتید دانشگاه و ملاقات دسته‌جمعی معاونان مرکز تحقیقات، اصرار کرد.

آقای [محمدعلی] تسخیری با معاونانش آمدند و از عدم پرداخت بودجه ارزی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مشکلات ناشی از آن شکایت کردند. جمع مبلغان اعزامی به خارج را آوردند و گزارش کار دادند. من هم درباره شرایط و وظایف مبلغان و شرایط زمانه صحبت کردم و به هر یک جلد کتاب «عبور از بحران» هدیه دادم.

دکتر [مهدی] اکبرزاده، [مشاور وزیر کشاورزی] آمد. گزارش پیشرفت تحقیقات سم سازی را داد و برای رفع بعضی از مزاحمت‌ها استمداد کرد.
طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس، علیرغم فشار چپی ها تصویب شد.

اخوی محمد، [معاون اجرایی رییس جمهور] آمد. گفت، آقای احمد صفایی [فر، مدیرکل پارلمانی دولت] گفته، دفتر رهبری دستور داده‌اند که آقای ناطق [نوری، رییس مجلس]، در موافقت صحبت کند و آقای مجید انصاری، [نماینده تهران] و آقای [محمدرضا] خباز، [نماینده کاشمر] که برای مخالفت اسم نوشته بودند، صحبت نکنند. گفت، [آقای علی یونسی]، وزیر اطلاعات، دیروز در جلسه دولت از اقدام روزنامه سلام اظهار ناراحتی کرده و گفته است که با این وضع، نمیتواند وزارت را اداره کند و امروز هم نامه‌ای به مجلس نوشته و خبر [روزنامه] سلام در مورد نامه سعید امامی را تکذیب کرده و گفته است که نامه از حوزه مشاوران وزیر و راجع به موضوعی دیگر بوده است. شب اعلان شد که دادگاه ویژه روحانیت، دستور توقیف روزنامه سلام را داده است.

عصر آقایان [محمد] مؤمن، [سیدحسن] طاهری خرم آبادی، [عباس] محفوظی، [سیدمحمد] ابطحی کاشانی آمدند و خواستند برای رفع محدودیت از آیت‌الله منتظری کمک کنم و آقایان مؤمن و طاهری، از سپردن ریاست قوه قضاییه به آقای سیدمحمود هاشمی شاهرودی اظهار نگرانی کردند و گفتند، چرا به آقای مصطفی محقق [داماد] نداده‌اند.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۱۶ تیر، ۱۴۰۱ ۲:۴۳ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *