میرحسین به استاندار کرمانشاه: برای حسن دیوانه فکری کردید؟ کجا خوابید؟

عطاءالله مهاجرانی خاطره ای از دوران نخست وزیری میرحسین موسوی مربوط به روزهای سرمای بی سابقه اسلام آباد غرب روایت کرد:

… شبی در مهمانسرای استانداری بودم. آقای نکویی استاندار بود. آقای نکویی گفت: یک مطلبی را برایت بگویم که تا آخر عمرم از یادم نمی رود. ساعت از یازده شب گذشته بود. تلفن دفترم زنگ زد. گفتند آقای نخست وزیر می خواهند با شما صحبت کنند. مهندس موسوی بود.

دوستانه پرسید: “آقای نکویی خبر داری در این سرمای بی سابقه اسلام آباد غرب (سرما منهای سی درجه رسیده بود) برای حسن دیوانه چه فکری کردند؟”

گفتم: “حسن دیوانه؟”

“بله، روزنامه‌ها نوشته بودند. حسن دیوانه توی یک خرابه زندگی می‌کند. شما از فرماندار بپرسید، برای او چه فکری کرده اند؟”
خداحافظی کردیم. تا فرماندار را پیدا کردم، آن هم در آن نیمه شب زمستانی، نزدیک یک ساعتی طول کشید. فرماندار گفت: “اتفاقا من هم نگران او بودم. کمیته امداد برایش جایی را در نظر گرفت. فعلا مشکلی ندارد.”

آقای نکویی گفت: “خیالم راحت شد. دیدم ساعت نزدیک به یک بعد از نصف شب است. با خودم گفتم فردا صبح به آقای نخست وزیر اطلاع می دهم. آماده شدم بخوابم که دوباره صدای زنگ تلفن کشیک دفترم: “آقای استاندار! آقای نخست وزیر می خواهند با شما صحبت کنند.”

مهندس موسوی با همان لحن آرام پرسید: “آقای نکویی برای حسن دیوانه فکری کردید” برای ایشان توضیح دادم. اما دیگر خواب به چشمم نمی آمد… من هم آن شب که آقای نکویی این ماجرا را تعریف کرد، بی‌خواب شده بودم. همان شب هم در ذهنم گذشت: اینها میناگری های یک روح بزرگ است… همان بهشت گمشده همه ما، همان هوای تازه…

باد صبحی به هوایت ز گلستان برخاست
که تو خوشتر ز گل و تازه تر از نسرینی

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۱۲ فروردین، ۱۳۹۸ ۸:۳۵ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

One thought on “میرحسین به استاندار کرمانشاه: برای حسن دیوانه فکری کردید؟ کجا خوابید؟

  • مهر ۱۶, ۱۴۰۲ در t ۳:۴۹ ب.ظ
    Permalink

    این همه چرت و پرت نوشتی که میرحسین فاسد فتنه گر رو تبرئه کنید . ایشون بر علیه رای مردم اقدام و کودتا کرد و از جنایتکاران یزیدی در توهین به حضرت سیدالشهدا (ع) حمایت کرد و خلاصه اینقدر اوضاع ایشون خرابه و اینقدر تا خرخره غرق فساد و فتنه هست که این صحبت ها هیچ تاثیری در پوشش کثافت کاری ایشون نمی کنه. ملعون تر از میرحسین خودش است.

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *