نامه تهدیدآمیز نوه امام خمینی برای افشای اسناد ماجرای آیت الله منتظری

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 26 اردیبهشت 1377

جمعى از فارغ‌التحصیلان واحد حراست و حفاظت بسیج آمدند، فرمانده جدید بسیج، سردار [سیدمحمد] حجازى، گزارش داد و من هم از خدمات بسیج و حفاظت در جنگ و بازسازى و مبارزه با ضدانقلاب، قدردانى‌کردم.
دکتر [حسن] حبیبى، [معاون اول رییس‌جمهور] آمد. از آثار اظهارات فرمانده سپاه و پیگیرى‌هاى بعدى آن و نیز از حوادث دیروز اصفهان و از عوارض برخورد با شهردارى تهران، اظهار نگرانى‌کرد و توضیحى از مشکلات دولت در زمینه‌هاى سیاسى، مدیریتى و اقتصادى و نبودن امنیت سرمایه‌گذارى و بى‎انگیزگی و تقلیل شجاعت مدیران، در اثر برخوردها و تبلیغات اخیر داد و از من براى راه چاره، در اعاده امنیت سرمایه‌گذارى و شجاعت مدیران و راه تأمین بودجه ریالى و ارزى، استمداد کرد. از اینکه تلاش نشد، براى ادامه مدیریت دولت سازندگی، اظهار پشیمانى نمود.
در مورد تأمین منابع گفتم، تجربه عملى دولت سازندگی در شروع کار که 50 درصد کمبود بودجه داشتیم، با تأمین ارز از خارج و کم‌کردن سوبسیدها و کوپنى‌ها، کسرى را جبران کردیم و رونق دادیم. گفتم، دیشب آقاى خاتمى‌گله داشت که از بسیارى از تصمیم‌گیرى‌ها بى‌اطلاع است، مثلاً در مورد تاجیکستان که باعث بُریدن دولت آنجا از ما شده و با اُزبکستان هم‌صدا شده و نیز از مسایل قوه قضاییه و مسأله آیت الله منتظرى و سپاه و….
عصر [محمود و زهرا روزبه]، پسر و دختر مرحوم [رضا] روزبه آمدند و از ستاد برگزارى سمینار بزرگداشت آن مرحوم شکایت داشتند که خط انجمنى‌ها [=حجتیه] را مى‌خواهند اعمال کنند. مسئولان دبیرخانه مجمع [تشخیص مصلحت نظام] آمدند. گزارش کار دادند و نظرم را گرفتند. در گزارش‌ها، به دنبال مقاومت آقاى [محمد] سوهارتو، [رییس‌جمهور اندونزی] و تصمیم بر سرکوب شورش‌ها و آوردن نیروهاى مسلح به خیابان و لغو بعضى از قیمت‌هاى اضافى سوخت، آرامش نسبى در اندونزى به وجود آمده است، و در داخل، شروع تشکرها از رهبرى به خاطر برخورد قاطع با مسایل اصفهان.
نامه‌اى به اسم نوه امام رسید -نگفته کدام نوه- و نظام را تهدید کرده، که نوشته و اسناد ودیعه شده از احمدآقا را در مورد مسأله آیت الله منتظرى در اختیار دارد که در صورت ادامه فشار حکومت به ایشان، منتشر مى‌کند که به ضرر آقای [محمد محمدی] رى‌شهرى، [وزیر اسبق اطلاعات] و بیت [رهبری] و … تمام خواهد شد.

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت، ۱۴۰۰ ۸:۴۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *