نظر رئیس جمهور درباره رابطه با رهبری چه بود؟

آنچه می خوانید بخشی از گفتگوی سید رضا تقوی، چهره اصولگرا و رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه در برنامه دست خط است:

س: شما از جمله افرادی هستید که سمت‌های مختلفی در جمهوری اسلامی برعهده داشته‌اید و یکی از اعضای مطرح جامعه روحانیت مبارز هستید. اخیراً جلسه‌ای را با آقای رئیس‌جمهور در نهاد ریاست جمهوری داشتید. چطور جلسه‌ای بود؟ چون خیلی وقت بود ایشان در جمع اعضای جامعه روحانیت نمی‌آمدند، این جلسه طلیعه حضور مجدد ایشان است؟

تقوی: در جلسه جامعه روحانیت روی این موضوع که با آقای روحانی ملاقاتی داشته باشیم صحبت‌هایی شد؛ شاید در چند جلسه صحبت شد. نظرات مختلف بود و جمع‌بندی و رای‌گیری به این نتیجه رسید که ملاقات انجام گیرد. آقای روحانی جزء شورای مرکزی جامعه روحانیت بود البته الان چندسالی است شرکت نمی‌کند. آقایان نظر داشتند که قبل از شکل‌گیری کابینه به ملاقات ایشان برویم. نظراتمان را در رابطه با کشور و جامعه به ایشان بگوییم، بعد از این که رای‌گیری شد، با دفتر ایشان تماس گرفته شد و یکی از آقایان متولی این شد که وقت را هماهنگ کند؛ وقت ندادند که وقتی ما ایشان را دیدیم و گفتیم می‌خواستیم قبل از تشکیل کابینه شما را ببینیم، ایشان گفت کسی به من چیزی نگفت! قرار شد مطالبی به ایشان گفته شود. این مطالب جمع بندی شود و یک نفر بیان کند و یا هر کسی در رشته کار خود مطالب را بیان کند، ولی معلوم باشد چه مطالبی است. این دیدار بازتاب‌هایی داشت که هم حرکت جامعه روحانیت تائید شد و بخشی هم انتقاد می‌کردند.

س: چه کسانی انتقاد داشتند؟

تقوی: آنها اشاره داشتند که تبلیغات انتخاباتی خوب نبود، البته من همین مطالب را به آقای روحانی منعکس کردم. یکی از گله‌های جامعه روحانیت این بود که باید با رهبری هماهنگ باشید و این خواسته مردم است. آقای روحانی گفتند من مرید رهبری هستم و در برجام هم حتی اگر در جایی مخالف بودیم سعی کردم نظر ایشان را اعمال کنیم و به اعضای دولت هم گفته‌ام شما در ملاقات با آقا، هر چه گفتند عمل کنید حتی لازم نیست با من هماهنگ شود.

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۴ آذر، ۱۳۹۶ ۲:۵۷ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *