گلایه معاون ویژه وزارت اطلاعات از انتصاب حسام الدین آشنا به جای خود: “تحت فشار خاتمی انجام شده است.”

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 14 دی 1376

جمعی از دست‌اندرکاران همایش رفع موانع جهانگردی آمدند. جمعی از علما، مثل آقایان دوانی، قاضی‌عسکر، معادیخواه، ابهری، رستگاری و… جزو آن‌ها هستند. آقای رستگاری از سوی جمع صحبت‌ کرد؛ از رو متنی را خواند و توضیح داد که از علما خواسته‌اند، به عنوان یکی از مسائل مورد بحث قرار دهند. من هم درباره اهمیت فرهنگی و اقتصادی و رفاهی جهانگردی ارز آوری، ایجاد شغل و تبادل فرهنگی و… صحبت‌ کردم و قول حمایت دادم.

آقای فلاح، معاون ویژه سابق [وزارت] اطلاعات آمد. توضیحاتی از تغییرات در وزارت داد که زیاد نیست. فکر می‌کند، تحت فشار آقای خاتمی انجام شده است؛ منجمله آوردن آقای [حسام‌الدین] آشنا، داماد آقای دُری [نجف‌آبادی، وزیر اطلاعات]، به‌جای خودش.

آقای [رضا] امراللهی آمد. توضیحاتی در مورد دانشگاه علامه طباطبایی داد. اخیراً رئیس آنجا شده است. از حذف نیروهای کیفی در سازمان انرژی هسته‌ای شکایت‌ کرد و از من برای دیدار از دانشگاه دعوت نمود. اصرار به رفتن من به مجلس [ششم] داشت و گفت، در جلسه [حزب] کارگزاران، به این موضوع تأکید شده است.

پیش از ظهر، آقای مُعزی آمد. از خدمات من قدردانی کرد و از اهمیت کارهای زیربنایی و تربیت مدیران شایسته گفت و حمایت از مدیران را مهم دانست و از سوءرفتار با شهرداری تهران شکایت کرد و برنامه توسعه جهانگردی را گفت.
عصر دکتر [حسن] روحانی، [رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. درباره فعال‌کردن مرکز تحقیقات استراتژیک مذاکره‌ کردیم. راجع به پیغام آمریکا و جواب آن صحبت شد و نیز درس آیت‌الله منتظری بعد از ماه رمضان‌ که فکر می‌کند، علما خواهان درس‌ دادن ایشان‌اند و احتمال هم هست‌ که ایشان در درس، مسائل گذشته را مطرح‌ کنند.

افطار میهمان آیت‌الله خامنه‌ای بودم. درباره پیشنهاد آقای [مصطفی] پورمحمدی در مورد سلاح‌های حساس و تبلیغات منفی روزنامه سلام در مورد ولایت فقیه و سفر مکه من و خرید گاز ترکمنستان و مسئله مذاکره با آمریکا که این روزها، مسئله روز است و ایشان به طور جدی، کمافی‌السابق مخالف‌اند و به آقای خاتمی گفته‌اند که در مصاحبه‌اش، به روشنی حساب دولت آمریکا را از ملت آمریکا جدا کنند و اظهارات روز جمعه را هم در همین جهت گفته‌اند و از تبلیغ زیاد [شبکه خبری] سی‌ان‌ان احساس می‌کنند که برنامه‌ای در بین است، مذاکره کردیم.

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۱۴ دی، ۱۳۹۹ ۳:۱۹ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *