امام درباره رابطه با آمریکا به هاشمی چه گفت؟

خاطره روز 23 شهریور سال 1367

در اخبار صبح رسانه های جهانی، فشار بر عراق سنگین است و از ما به خوبی یاد می شود . عراق شرط‌هایی برای رفتن به نیویورک گذاشته که مهم نیست. در منزل بودم. کار زیادی نداشتم. فاطی و سعید و سارا برای سفر به کره جنوبی به فرودگاه رفتند. مهدی با صورت باندپیچی برای ثبت نام در ترم جدید به دانشگاه رفت. عفت ظهر مهمان خانم آقای موسوی اردبیلی بود.

در اخبار صبح رسانه های جهانی، فشار بر عراق سنگین است و از ما به خوبی یاد می شود . عراق شرط‌هایی برای رفتن به نیویورک گذاشته که مهم نیست. در منزل بودم. کار زیادی نداشتم. فاطی و سعید و سارا برای سفر به کره جنوبی به فرودگاه رفتند. مهدی با صورت باندپیچی برای ثبت نام در ترم جدید به دانشگاه رفت. عفت ظهر مهمان خانم آقای موسوی اردبیلی بود. عصر خدمت امام رفتم. تنها در بالکن حیاط نشسته بودند و روزنامه می خواندند و فواره حوض کوچک حیاط زمزمه‌ای داشت. منظره جالبی بود. درباره ادغام نیروهای مسلح مذاکره شد. با ادغام امکانات پشتیبانی موافقند، اما در حال حاضر ادغام ارتش و سپاه را صلاح نمی‌دانند و به طور جزم می‌گویند جنگ تمام شده و دیگر تجدید نمی شود و ادغام را مایه دعوا و نزاع و نارضایتی می دانند.

درباره سیاست خارجی، روابط با کشورهای اروپایی منجمله انگلیس را بی‌مانع می‌دانند و در مورد آمریکا نظرشان این است که نباید آمریکا را در تجدید رابطه مأیوس کرد، ولی به این زودی برای مردم قابل قبول نیست.

منبع: کارنامه و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۷، پایان دفاع، آغاز بازسازی، دفتر نشر معارف انقلاب، خاطره روز ۲۳ شهریور

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۲۵ شهریور، ۱۳۹۵ ۸:۰۶ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *